شناسه خبر:62537
1401/8/24 08:41:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ملایر پروژه توسعه، اصلاح و بهسازی شبکه‌های توزیع برق 17 روستا را از جمله پروژه‌های شاخص امسال در سطح شهرستان برشمرد و گفت: اعتبار این پروژه با پیشرفت فیزیکی 70 درصد، بیش از شش میلیارد و 300 میلیون تومان است.

رضا شیردره در جمع خبرنگاران، به تشریح جزئیات این پروژه پرداخت و اظهار کرد: اصلاح و بهینه سازی 10 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف، اصلاح و بهسازی 11 دستگاه پست، نصب دو پست جدید و احداث یک کیلومتر خط فشار متوسط از جمله جزئیات این پروژه است.
شیردره از اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق 53 روستای شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با این اقدامات جهادی در سال گذشته شاخص‌های اختصاصی حوزه برق بهبود و 32 درصد خاموشی‌ها در سال 1400 نسبت به سال 1399 کاهش یافت.
وی اصلاح و توسعه شبکه‌های برق 50 روستا در سطح شهرستان را از جمله برنامه‌های شرکت تا پایان امسال برشمرد و ادامه داد: نصب و بهسازی 20 دستگاه ترانس جدید با اعتبار هشت میلیارد تومان از جمله برنامه‌های امسال است که تاکنون پنج پست آن نصب، چهار پست بازسازی و 10 پست جدید برای ایجاد زیر ساخت مناسب و رفع ضعف ولتاژ نصب شده است.
وی با اشاره به وجود 132 هزار مشترک برق در سطح شهرستان مطرح کرد: طول شبکه‌های فشار متوسط شهرستان ملایر 1800 کیلومتر، طول شبکه فشار ضعیف آن 1200 کیلومتر و تعداد پست‌های تغذیه‌کننده این شهرستان3100 دستگاه است.
جمع آوری 692 انشعاب غیرمجاز از سطح شهرستان
شیردره هدف اصلی تمامی کارکنان شرکت را تامین برق مطمئن و پایدار دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 692 انشعاب غیرمجاز از سطح شهرستان جمع آوری شده که بخشی از آن به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی به مطالبه 30 میلیارد تومانی مدیریت توزیع برق ملایر از مشترکین اشاره و تصریح کرد: تا پایان سال 120 کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف توزیع برق با هدف رفع ضعف ولتاژ و پیشگیری از سرقت تاسیسات، از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل خواهند شد که تاکنون 30 کیلومتر آن انجام شده و بقیه در دست اقدام است.
شیردره از تعویض، جابجایی، اصلاح و بهسازی 500 اصله پایه برق در حوزه روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون 210 مورد انجام شده است.
وی با اشاره به جابجایی تاسیسات خیابان شهید غفاری با همکاری شهرداری ملایر که در وسط معبر قرار گرفته بود، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت دستگاه کلید قدرت مجهز به سامانه‌های کنترل از راه دور در شبکه‌های فشار متوسط با اعتباری به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان نصب شده است.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ملایر انشعابات غیرمجاز و عدم رعایت حریم شبکه‌های توزیع برق به هنگام ساخت و ساز را از جمله چالش‌های پیش روی شرکت دانست و گفت: بیش از 95 درصد مصوبات میزهای خدمتی که تاکنون برگزار شده، اجرایی شده و یا در حال اجرا است.
شیردره افتتاح ساختمان دیسپاچینگ جنوب استان در شهرستان ملایر را منشأ خیر و برکت در حوزه برق دانست و افزود: مقاوم سازی حداقل 150 پایه فشار متوسط که نقش بسیاری در افزایش قابلیت اطمینان شبکه‌های برق دارد، از برنامه‌هایی است که قرار است تا پایان سال انجام شود.
وی از رشد 15 درصدی اعتبارات داخلی شرکت طی امسال خبر داد و مطرح کرد: اعتبارات خوبی طی سفر ریاست جمهوری در حوزه برق برای شهرستان در حوزه توسعه فیدرهای شبکه فشار متوسط و اصلاح و بهسازی شبکه‌های فشار ضعیف پیش بینی شده است.
شیردره با بیان اینکه امسال با همکاری مشرکان خانگی، صنعتی و کشاورزی و با استفاده از بسته‌های تشویقی ابلاغی از شبکه توانیر گذار موفق از پیک داشتیم، گفت: متقاضیان و مشترکان با استفاده از اپلیکیشن «برق من» می‌توانند خدمات غیرحضوری دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه مرکز اتفاقات عملیات 121 به صورت شبانه روزی در خدمت مشترکان است، خاطرنشان کرد: با پیگیری هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در حوزه توسعه پست‌های شهری و اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های روستایی، مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

شناسه خبر 62537