شناسه خبر:62558
1401/8/24 09:03:59

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار کرمانشاه از خریداری 105 دستگاه اتوبوس نو با کمک دولت و با قیمت یارانه‌ای خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون 20 دستگاه را تحویل گرفته‌ایم و مابقی را نیز تا پایان سال تحویل می‌گیریم.

«نادر نوروزی» روز دوشنبه با بیان اینکه این اتوبوس‌ها جدید و مدرن است، افزود: اتوبوس‌های خریداری شده مجهز به سیستم سرمایشی و کارت خوان است و تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه می‌شود.
وی قیمت هر دستگاه اتوبوس را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به کلانشهر بودن کرمانشاه و نگاه ویژه دولت به مردم استان، شهرداری برای هر دستگاه اتوبوس 800 میلیون تومان پرداخت کرده و مابقی را دولت تقبل کرده است.
شهردار کرمانشاه همچنین از ورود 100 دستگاه ون هیوندا نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه برای رفاه حال شهروندان خبر داد و گفت: شبکه حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه در حال نوسازی است و شهرداری برای این موضوع 300 میلیارد تومان هزینه می‌کند.
نوروزی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در شهر کرمانشاه در تردد مشکل داریم، یکی از راهکاری رفع این معضل را ایجاد پارکینگ عمومی اعلام کرد و گفت: اکنون در منطقه پارکینگ شهرداری در حال ساخت پارکینگی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع هستیم که با بهره برداری از آن بخشی از مشکلات ترافیکی این محدوده برطرف می‌شود.
شهردار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه سرعت تردد در شهر کرمانشاه اکنون پایین و حدود 15 تا 20 کیلومتر است، اظهار کرد: در نظر داریم با برنامه‌های ترافیکی در دست اجرا این میزان را به 30 تا 35 کیلومتر در ساعت افزایش دهیم.
به گفته او طرح جامع 10 ساله ترافیک شهر کرمانشاه نیز با همکاری اساتید دانشگاه رازی تدوین شده است و شهرداری برای کاهش ترافیک برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد.
نوروزی همچنین به نصب 17 دستگاه دوربین کنترل سرعت در بزرگراه‌های شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این دوربین‌ها سرعت غیرمجاز را ثبت و خاطیان مشمول جریمه می‌شوند.

شناسه خبر 62558