شناسه خبر:63204
1401/9/10 08:48:42

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ملی فقیه در استان مرکزی گفت: توانمندسازی مددجویان و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقشار نیازمند، محور فعالیت دستگاه‌های حمایتی استان باشد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در آیین توزیع جهیزیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در مصلای بیت‌المقدس اراک افزود: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی با هدف توانمندسازی مددجویان باید مورد توجه کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه اسلام با گداپروری مخالف است، اظهار کرد: لازم است خانواده‌ها در مناطق کم‌برخوردار و روستایی با شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای روی پای خود بایستند.
امام‌جمعه اراک ابراز کرد: ایجاد حس خودباوری در مددجویان به‌منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش برای توسعه همه‌جانبه کشور باید هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: منابع کمیته امداد امام خمینی (ره) از زکات واجب، زکات مستحبی، نذورات، صدقات، کفاره و هدایای مردمی باید فهرست‌بندی شده و هرکدام در جای خود هزینه شود و از این رهگذر پرهیز از اسراف و اولویت‌بندی امور باید در صدر برنامه‌ها باشد.
وی اضافه کرد: سوادآموزی و استفاده از ظرفیت دانش، کسب مهارت و اشتغال از شاخص‌های جامعه توسعه یافته است که باید مسیر رسیدن به این اهداف فراهم شود.
امام‌جمعه اراک اظهار کرد: باید جوانان و نوجوانان در کنار تحصیل، به کسب مهارت نیز اهتمام ورزند و تحصیل صرف، بدون داشتن مهارت نمی‌تواند تضمین‌کننده آینده نسل جدید باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: 710 سری جهیزیه از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیران و مراکز نیکوکاری استان به زوج‌های نیازمند اهدا شده است.
«مجید مؤمنی»افزود: اکنون نیز 310 سری جهیزیه برای نوعروسان تدارک شده که ارزش هر سری 200 میلیون ریال و شامل یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز است.
وی اظهار کرد: سال گذشته 910 سری جهیزیه با کمک خیران و مراکز نیکوکاری به ارزش 135 میلیارد ریال هزینه شده که امسال توزیع یک‌هزار و 300 سری جهیزیه بین نیازمندان هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال 200 سری جهیزیه نیز توسط مراکز نیکوکاری به ارزش 166 میلیارد ریال در اختیار نوعروسان قرار گرفته است.
مؤمنی افزود: 215 سری جهیزیه اواسط دی‌ماه سال جاری به نوعرسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اهدا می‌شود.
47 هزار و 500 خانوار با 85 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی قرار دارند.

شناسه خبر 63204