شناسه خبر:63261
1401/9/12 09:05:35
رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر ملایر خبر داد:

بیش از 166هزار متر مربع سهم معابر ملایر از نهضت آسفالت

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر ملایر درخصوص نهضت آسفالت که بخش اعظمی از شهر را شامل می‌شود اذعان کرد: سهم معابر ملایر از نهضت آسفالت در مدت هشت‌ماهه نخست سال مساحت 166 هزار و 22 متر مربع بوده است که این طرح در چندین‌سال گذشته بی‌سابقه بوده و بیشتر معابر شهر آسفالت، روکش و لکه‌گیری شده است.

یکی از مؤلفه‌های مهم شهری معابر، خیابان‌ها، مبلمان شهری و فضای سبز در اختیار مردم است؛ به‌طوری که وجود راه‌های آسفالته و افزایش معابر، ازجمله نیاز‌های هر شهر برای توسعه و گسترش است.
در هر شهر شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری هم نسبت به ایجاد راه‌های ایمن و آسفالت‌شده یا ایجاد فضای سبز مانند پارک‌ها و اماکن تفریحی- توریستی اقدام می‌کنند تا بتوانند شهر خود را به معابر آسفالته و فضاهای سبز مزین کنند.
بی‌شک شکل ظاهری شهری تأثیر بسزایی در معرفی آن شهر به هر توریست دارد، ایمن بودن راه و وجود امکانات کافی یکی از مؤلفه‌های هر شهر برای گردشگری و ارتقای سطح آن شهر است.
هرساله برای نگهداری و حفظ جاده‌ها و جدول‌کشی‌های آن، بودجه‌های درخوری درنظر گرفته می‌شود تا این شریان‌های حیاتی شهر پویا باشند و ضمن پویایی به تسهیل رفت‌وآمد شهروندان نیز منجر شوند.
علاوه‌بر این پیاده‌روسازی و جدول‌کشی و ایجاد فضاهای ورزشی برای هر شهر با افزایش جمعیت، نیاز به بیشتر شدن دارد تا بتوان در جامعه امروزی که ورزش کم‌رنگ‌تر از گذشته شده است، فضاهایی مانند پارک‌ها را ایجاد کرد که در دسترس عموم بوده و مردم را به ورزش تشویق کند.
با توجه به اهمیت زیرساخت‌های شهری و افزایش آن‌ها برای تسهیل زندگی بشر و نقش اساسی شورای اسلامی شهر و شهرداری در این امر، سپهرغرب درخصوص پروژه‌های مرتبط با ساختار شهری با رئیس کمیسیون ورزشی و نیز سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر گفت‌وگو کرده که در ادامه نتیجه را می‌خوانید:
رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه شورا و شهرداری این دوره از زمان آغاز به کار خود تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را اساس و اولویت قرار داده‌اند، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره علاوه‌بر تکمیل و بهره‌برداری، به حفظ بیت‌المال نیز کمک خواهد کرد.
حامد چهاردولی تأکید کرد: شورا در این دوره به دنبال اتمام پروژه‌های به‌جامانده از قبل است تا با بهره‌برداری از آن‌ها، فضا برای شروع پروژه‌های جدید در دوره‌های بعدی فراهم باشد.
چهاردولی با اشاره به کارهای عمرانی انجام‌شده در ملایرکه هزینه‌ای بالغ‌بر 90 میلیارد تومان داشته است، اظهار کرد: اجرای جدول کانیوا وسط به متراژ سه هزار متر در واحد طول، اجرای جدول تک به متراژ 16 هزار متر در واحد طول، اجرای جدول نهری به متراژ 12 هزار متر در واحد طول، اجرای آجرفرش با آجر جالیز به متراژ 24 هزار متر مربع و اجرای لکه‌گیری آسفالت به‌صورت دستی به متراژ 100 هزار متر مربع، ازجمله پروژه‌های انجام‌شده شهر ملایر بوده است.
وی در ادامه درخصوص نهضت آسفالت که بخش اعظمی از شهر را شامل می‌شود، اذعان کرد: در راستای نهضت آسفالت در مدت هشت‌ماهه نخست سال، اجرای آسفالت به‌صورت یکپارچه با دستگاه فینیشر با مساحت 166 هزار و 22 متر مربع بوده است؛ این طرح در چندین‌سال گذشته بی‌سابقه بوده و بیشتر معابر شهر در آن آسفالت، روکش و لکه‌گیری شده‌اند.
چهاردولی با بیان اینکه در برخی مناطق مانند میدان تعاون شاهد ترافیک بودیم، افزود: برای حل این مشکل طرح رفع ترافیک آن به مشاور سپرده شد تا با نظر کارشناسی تصمیم‌گیری شود که پس از بررسی مشخص شد این محل نیازی به زیرگذر و روگذر ندارد. این مکان با اصلاح هندسی و برداشتن میدان و ایجاد تقاطع، رفع مشکل خواهد شد، این طرح به شورای ترافیک ارسال شده و درصورت تأیید، مشکل ترافیکی مذکور رفع خواهد شد.
چهاردولی درخصوص چگونگی تأیید پروژه‌ها تصریح کرد: همه پروژه‌ها به مشاورین مخصوص سپرده می‌شوند و پس از اعلام نظر کارشناسی توسط افراد متخصص، در دستور کار قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به پروژه‌هایی مثل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه ملایر، اذعان کرد: این پروژه که بیش از 20 سال از شروع به کار آن می‌گذرد، درحال تعیین تکلیف است تا به‌زودی به اتمام برسد.
رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر ملایر درخصوص فضای سبز این شهر گفت: از این لحاظ در وضعیت خوبی هستیم؛ درنظر داریم پارک‌هایی را در مناطق کم‌برخوردار و یا شهرک‌ها با همکاری شهرداری احداث کنیم. همچنین سنگ‌چینی کانال سیل‌بند به مساحت 650 متر مکعب در کانال سیل‌بند جانبازان از دیگر کارهای انجام‌شده در شهر است.
وی با اشاره به اینکه پروژه مینی‌ورد در مساحت 48 هکتاری طرحی چندجانبه است، تصریح کرد: این طرح فرهنگی،گردشگری، ورزشی و تاریخی بوده که در جاده سلامت واقع شده و درحال اجرا است؛ در این طرح علاوه‌بر امکانات گردشگری، نمادی از برخی سازه‌های تاریخی مانند برج ایفل و بنای چغازنبیل درحال ساخت هستند.
چهاردولی در پایان با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر همواره پای کار فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی بوده است، اظهار کرد: در همین راستا شورا تا جایی که توانسته به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در سطح شهر توجه داشته است.
   افتتاح مجموعه فرهنگی شهیداحدی با اعتبار 18 میلیاردی
سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر نیز از افتتاح ساختمان خدمات شهری ملایر خبر داد و گفت: مجموعه فرهنگی شهیداحدی با اعتباری بالغ‌بر 18 میلیارد تومان در دو طبقه شامل کتابخانه و مجموعه فرهنگی و تجاری ساخته شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد چهاردولی با اظهار خرسندی از پیشرفت پروژه مینی‌ورد، تصریح کرد: همه اِلمان‌های حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت داشته‌اند که پروژه‌ای بی‌نظیر است و تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین چهاردولی ابراز کرد: به موضوعات فرهنگی نگاه جدید شده، در همین راستا و به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی، جشن‌های نوروز در این شهرستان در پارک‌هایی مانند سیفیه برگزار شد. همچنین به‌منظور حمایت از صنایع دستی این شهرستان، نمایشگاه‌هایی برای معرفی این صنایع و صنایع تبدیلی برگزار شده است.
وی افزود: در راستای حمایت از ورزش نیز در برگزاری مسابقات ورزشی مختلف مانند فوتبال، فوتسال و شطرنج، همکاری لازم را داشته‌ایم؛ کمک به فعالیت هشت پارک با وجود مربی برای عموم مردم در ورزش‌های صبحگاهی نیز درحال انجام است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر از پیاده‌روسازی به متراژ 24 هزار متر مربع از آغاز سال خبر داد و اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های شهر ملایر، برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی، همایش پیاده‌روی هشت هزار نفری، فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی بوده است؛ درحال حاضر نیز درصددیم تا سومین پارک بانوان در شهرستان احداث شده و در اختیار بانوان قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ملایر در توضیح تعریض معابر شهری افزود: در همین راستا 17 باب مغازه از مغازه‌های میدان امیرکبیر خریداری شده که به‌زودی شاهد تعریض خیابان در محل اداره ثبت احوال تا میدان امیرکبیر هستیم تا در خیابان شهدا وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین هتل‌های نیمه‌کاره و آن بخش از هتل‌ها که در دست بخش خصوصی است، تعیین تکلیف خواهند شد تا شهرستان وضعیت مطلوبی درخصوص هتل‌ها داشته باشد.
وی در ادامه گفت: در شورای ششم اولویت با بهره‌برداری پروژه مینی‌ورد است تا در غرب کشور بدرخشد. از دیگر موضوعاتی که در این شورا درحال پیگیری است، روزبازارها در مناطق حاشیه شهر به‌منظور عدالت در خدمات‌رسانی بوده که به‌زودی تکمیل خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین چهاردولی خاطرنشان کرد: متل‌های سوئیتی، رستوران سنتی در بام ملایر، رستوران جزیره در بام ملایر و رفع مشکل ترافیکی میدان تعاون با هزینه کمتر و درنظر گرفتن پاسخگویی این طرح با افقی 20 ساله، از دیگر طرح‌هایی بوده که در دست پیگیری است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر در پایان گفت: سامان‌دهی پروژه‌های نیمه‌کاره در اولویت هستند، گفت: در کنار رسیدگی به این پروژه، حفظ معابر شهری از دیگر مهم‌هایی است که در مدت هشت‌ماهه امسال بی‌نظیر بوده است.
با این تفاسیر، امید است با در دستور کار قرار گرفتن پروژه‌هایی که چندین‌سال گویی به خواب رفته بودند، ملایری‌ها از آن‌ها بهره ببرند و نویدی برای افزایش ظرفیت‌های شهری باشد. بهره‌برداری از پروژه‌های تفریحی و رفاهی علاوه‌بر افزایش فضای تفریحی شهری، به حضور گردشگران و ارزآوری برای شهر منجر می‌شود.
آسفالت شدن معابر هر شهر موجب تسهیل رفت‌وآمد شده که خوشبختانه نهضت آسفالت در هر شهر، به‌مثابه جانی تازه در شریان‌های اساسی آن بوده است.
گفتنی است، این گزارش حاصل تلاش سه‌هفته‌ای و پیگیری مستمر خبرنگار روزنامه سپهرغرب از شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر است.

شناسه خبر 63261