شناسه خبر:63583
1401/9/20 10:35:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: دو هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به استان (مردادماه امسال) برای برنامه‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی و توسعه‌ای استان مصوب شد.

«احمد قدیمی» روز شنبه افزود: جهاد کشاورزی استان برای سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان بیش از 6 هزار میلیارد تومان طرح‌های کشاورزی و بهره‌برداری معرفی کرده بود.
وی اظهار کرد: از مجموع اعتبار درنظر گرفته‌شده برای بخش کشاورزی استان همدان در سفر رئیس‌جمهور تاکنون 25 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
قدیمی ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی‌شده و اختصاص‌یافته برای بخش کشاورزی استان همدان از سه منبع اعتبارات استانی، سازمان جهاد کشاورزی و برنامه بودجه استان همدان است.
مدیر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مهم‌ترین اولویت برای هزینه کردن این اعتبارات را در بخش آب و انتقال آن، آبیاری تحت فشار، ایجاد گلخانه، راه‌اندازی قنوات، گیاهان دارویی، اصلاح باغ‌ها و ایجاد صنایع تبدیلی دانست.
قدیمی یادآور شد: انجام پژوهش کاربردی و توسعه‌ای در زمینه‌های آب و خاک، اصلاح بذر و نهال، اصلاح نژاد، پرورش دام و آبزیان، جنگل و مرتع و آبخیزداری، آفات و بیماری‌های گیاهی و راه‌های مبارزه با آن از مهم‌ترین وظایف جهاد کشاورزی برای هزینه کردن این اعتبارات است.
وی تأکید کرد: اجرای طرح الگوی کشت و آبیاری نوین، احیا و مرمت قنات‌ها، احداث زیرساخت گلخانه‌ای در نهاوند، رزن و درگزین، توسعه باغ‌های تاکستان انگور و احداث و اصلاح باغ‌های گردو در تویسرکان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

شناسه خبر 63583