شناسه خبر:63879
1401/9/27 10:55:56

سپهرغرب، گروه خبر: از دو چهره شاخص حوزه کتاب و کتاب‌خوانی همدان به همت شهرداری، شورای اسلامی شهر و نهاد کتابخانه‌های عمومی تقدیر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در جلسه تقدیر از مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی به‌عنوان فردی شاخص سال‌ها در خدمت مردم همدان بوده و هست.
محمود مسگریان به تلاش‌های آیت‌الله موسوی‌اصفهانی در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: وجود این عالم برای مردم همدان غنیمت است و باید از وجود این چهره‌های شاخص استفاده کنیم.
   کمبود کتاب‌فروشی از معضلات موجود در همدان
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بیان کرد: در این کمیسیون هدف، مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی است و در این راستا نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شد که تقدیر از فعالان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ازجمله این برنامه‌ها است.
سعید شهابی‌نیا به اقدامات انجام‌شده در حوزه فرهنگی به‌ویژه در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و افزود: درنظر است امسال نیز دو فرهنگ‌سرای کتاب و انقلاب اسلامی به این منظور راه‌اندازی شود و درصورت تأمین اعتبار در سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی کمبود کتاب‌فروشی را از معضلات موجود در همدان برشمرد و تصریح کرد: یکی از دلایل عدم رغبت مردم به خرید کتاب و کتاب‌خوانی نیز کمبود کتاب‌فروشی و عدم دسترسی عامه مردم به کتاب است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: نقاطی در چهار منطقه شهر به‌منظور ایجاد کتاب‌فروشی با هدف تسهیل تهیه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی درنظر گرفته شده است.
   کتابخانه‌های عمومی بزرگ‌ترین شبکه مویرگی فرهنگ عمومی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با اشاره به وجود 118 باب کتابخانه عمومی در استان، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان شعبه‌های مختلف این نهاد فعال است.
عاطفه زارعی کتابخانه‌های عمومی را بزرگ‌ترین شبکه مویرگی فرهنگ عمومی دانست و یادآور شد: سه هزار و 700 باب کتابخانه عمومی و هشت هزار کتاب‌دار در کشور داریم.
وی با اشاره به ارائه خدمت به اقشار مختلف همچون کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگ‌سالان، نابینایان و غیره، اظهار کرد: با شیوع کرونا، با ریزش اعضا مواجه بودیم که به دنبال تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده رشد 56 درصدی محقق شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: رشد عضویت در کتابخانه‌ها نشان از آن دارد که مردم خواستار فراهم بودن زیرساخت‌های فرهنگی هستند و امید است با کمک دستگاه‌های مختلف و ازجمله شهرداری، بتوانیم در حوزه فرهنگ گام‌های مؤثری برداریم.

شناسه خبر 63879