شناسه خبر:64409
1401/10/10 09:34:37
استاندار ایلام در شهرستان چرداول عنوان کرد:

پیشرفت 42 درصدی کارخانه تولید کاغذ سنگی

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: پروژه کارخانه تولید کاغذ سنگی ظرف سه ماه 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 80 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

حسن بهرام‌نیا پنجشنبه هشتم دی‌ماه در ادامه سفرهای شهرستانی در بدو ورود به شهرستان چرداول، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدا از پروژه تولید کاغذ سنگی در این شهرستان بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.
وی در جریان بازدید از این پروژه افزود: پروژه تولید کاغذ سنگی ظرف سه ماه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این میزان پیشرفت رضایت بخش است.
وی ادامه داد: این پروژه تاکنون 80 نفر اشتغال‌زایی داشته است و حدود 90 میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره 18 برای این پروژه مصوب شده است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام تأکید کرد: تولید، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را در استان شاهد هستیم که مصادق آن چنین طرح‌هایی است.
بهرام‌نیا اضافه کرد: پروژه تولید کاغذ سنگی نخستین پروژه روز شمار استان است که ظرف سه ماه حدود 42 درصد پیشرفت فیزیکی است.
  43 میلیارد تومان در سالجاری برای سد چناره جذب اعتبار شده است
وی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به شهرستان چرداول از سد چناره بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.
وی در این بازدید گفت: این سد دو منظوره بوده و برای حوزه کشاورزی و آب شرب در نظر گرفته شده است و شهرستان‌های سیروان و چرداول از این سد استفاده می‌کنند و بخشی از تأمین آب شرب شهر ایلام در این پروژه دیده شده است.
استاندار ایلام با بیان اینکه 43 میلیارد در سال جاری برای پیشرفت سد چناره جذب اعتبار شده است، گفت: دو هزار 400 میلیارد تومان اعتبار کلی برای تکمیل سد چناره است.
بهرام‌نیا تأکید کرد: یک هزار و 600 هکتار از زمین‌های چرداول از سد چناره مشروب می‌شود و در صورت بهره‌برداری، مشکل آب شرب سیروان، چرداول، هلیلان و ایلام برطرف می‌شود.
  بازدید از مسیر چهارخطه ایلام - حمیل
وی در بازدید از مسیر چهارخطه ایلام- حمیل اظهار کرد: سال گذشته جلسه ای با قرارگاه خاتم انجام شده است و مقرر شد در قالب تهاتر از مرز جغرافیایی استان ایلام (حمیل) تا مهران به‌صورت چهارخطه شود.
نماینده عالی دولت در استان ایلام پیشرفت فیزیکی این پروژه را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: امیدواریم پیمانکار تا ایام اربعین کل گره‌های ترافیکی این محور مهم را حذف کند.
بهرام‌نیا ادامه داد: در دولت سیزدهم 20 کیلومتر جدید در مسیر مهران- ایلام چهارخطه شد و از مسیر جاده حمیل تا ایلام نیز کلنگ چهارخطه 20 کیلومتر دیگر بر زمین زده شد.

شناسه خبر 64409