شناسه خبر:64483
1401/10/12 09:21:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: 19 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور (ششم مردادماه امسال) برای سامان‌دهی گلزار شهدای استان مصوب شد تا این مزارها در شأن شهدا مرمت و بازسازی شوند.

«مجید صفدریان» روز یکشنبه از پیشگام بودن بنیاد شهید این استان در سامان‌دهی گلزار شهدا خبر داد و افزود: همدان جزء نخستین استان‌هایی است که سامان‌دهی گلزار شهدا را به پایان رساند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار کرد: شرایط جوی و قرار داشتن گلزار شهدا در معرض باد، باران، سرما و گرمای تابستان، مزار شهدا را به‌مرور دستخوش آسیب کرده و بنابراین سامان‌دهی گلزار شهدا یکی از اولویت‌های این مجموعه است.
صفدریان با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌های مالی توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سامان‌دهی گلزار شهدا دارد، افزود: علاوه‌بر اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای سامان‌دهی گلزار شهدا، امسال و سال آینده نیز 15 میلیارد تومان برای مرمت و سامان‌دهی گلزار شهدا پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 700 گلزار شهدای شهری و روستایی در استان همدان وجود دارد، گفت: مزارهای شهدای گمنام جزء گلزار‌های زیر پوشش بنیاد شهید نیستند، بلکه زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند که در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان اعتبار ویژه و جداگانه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

شناسه خبر 64483