شناسه خبر:64856
1401/10/20 11:03:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: از ابتدای سال تاکنون 86 درصد از تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نهاوند با همکاری بانک‌های عامل شهرستان پرداخت شده است.

ضرغام احمدوند در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: اعتبارات اختصاص‌یافته به اداره بهزیستی بیش از 36 میلیارد تومان بوده که با معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی به بانک‌ها بیش از 86 درصد تسهیلات مورد نظر به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع 36 میلیارد تومان اعتبار کمیته امداد بیش از 31 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 86 درصد اعتبارات تخصیصی به متقاضیان پرداخت شده است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه سیاست کلی دولت برای جوانان بحث ایجاد اشتغال در سطح کشور است، اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم دولت بتواند به قولی که به مردم داده، عمل کند و به اهداف خود برسد.

مدیر اجرایی بنیاد برکت استان همدان در رابطه با اقدامات این نهاد در نهاوند گفت: یکی از اهداف بنیاد برکت حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی است که در بلندمدت باید به اشتغال پایدار در سطح روستاها بینجامد.

بهنام بیگ‌محمدی افزود: از سال 99 فعالیت‌های بنیاد برکت در نهاوند آغاز شده که در این سال ما در 15 روستا 260 طرح را شروع و 266 اشتغال ایجاد کردیم.

وی افزود: سال گذشته نیز در 18 روستا ورود پیدا کردیم و 318 پرونده به بانک‌های عامل معرفی کردیم که براساس آن‌ها 511 شغل ایجاد شده است.

مدیر اجرایی بنیاد برکت همدان با بیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی ما تا 150 میلیون تومان است، گفت: امسال نیز در 22 روستا ورود داشته‌ایم که تاکنون تسهیلات لازم به 130 طرح اشتغال‌زایی پرداخت شده و طبق برنامه‌ریزی این تعداد به 400 مورد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حوزه بنگاه‌محور نیز چهار طرح در سال جاری داشته‌ایم که مجموعاً چهار میلیارد ریال برای آن پرداخت شده است.

بیگ‌محمدی با بیان اینکه در حوزه دانش‌بنیان تاکنون 16 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که 10 طرح از سوی ما حمایت مالی می‌شوند، گفت: در حوزه دانش‌بنیان ما هیچگونه سقفی برای پرداخت اعتبار نداریم و از تولیدکنندگان این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بانک مرکزی مبنی بر داشتن یک ضامن، افزود: با وجود بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کافی بودن یک نفر برای ضمانت، متأسفانه بانک‌ها در این زمینه مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی عمل نمی‌کنند و درخواست معرفی دو ضامن را برای دریافت وام از سوی اشخاص دارند که این مسئله پرداخت‌ها را با تأخیر مواجه می‌کند.

شناسه خبر 64856