شناسه خبر:67617
1402/1/20 11:41:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص بیمه کارگران فصلی، گفت: الان مصوبه مجلس بیمه کارگران ساختمانی تأیید‌شده و در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته به محض صدور دستورالعمل موانع برداشته و کارگران جذب خواهند شد.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه رانندگان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 28 هزار بیمه شده درون شهری و برون شهری با معرفی سازمان پایانه‌ها، راهداری و تاکسیرانی و همچنین در شهرستان‌ها با معرفی شهرداری‌ها با پرداخت 13.5 درصد حق‌بیمه و 13.5 هم تحت عنوان شمول دولت از مزایایی بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از محل قطع بیمه رانندگان که به صورت من غیرحق از این مزایا استفاده می‌کنند؛ راننده‌های جدید را به تعداد قطع شده‌ها؛ جایگزین می‌کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص بیمه کارگران فصلی، خاطرنشان کرد: الان مصوبه مجلس بیمه کارگران ساختمانی تأیید شده و در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته به محض صدور دستورالعمل موانع برداشته و کارگران جذب خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر طبق بازرسی‌های تأمین اجتماعی از محل قطع بیمه کارگران ساختمانی همانند رانندگانی که به‌صورت من غیرحق از مزایا استفاده می‌کنند، جایگزین می‌شوند.

کاکایی در ادامه به پرداخت بیمه بیکاری به 3 هزار و 600 نفر طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: طبق بازرسی‌های بازرسان تأمین اجتماعی باید نداشتن شغل و درآمد غیرارادی فرد بیمه شده تأیید شود تا برحسب میانگین سه ماه آخر دستمزد بیمه شده، بیمه بیکاری دریافت کند.

شناسه خبر 67617