شناسه خبر:67695
1402/1/21 11:09:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از مقاوم‌سازی 43 درصد واحدهای مسکن روستایی در کردستان خبر داد.

سعید رسولی در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن برگزار شد، اظهار کرد: این نهاد انقلابی و حساب 100 امام 21 فروردین 58 برای خدمت به محرومان و تأمین مسکن محرومان تأسیس شد.

وی افزود: دغدغه امام تأمین مسکن محرومان بود که از آن زمان تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان یکی از خدمات این نهاد را احداث سالیانه چهار هزار واحد مسکن روستایی در کردستان نام برد و گفت: در سال جاری نیز این تعداد در برنامه بنیاد مسکن کردستان قرار دارد.

رسولی یادآوری کرد: جشن پایان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال 1410 برنامه‌ریزی شده است که این مهم در کردستان نیز محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته تسهیلات مسکن روستایی 200 میلیون تومان با پنج درصد سود و بازپرداخت 20 ساله شد که تاکنون از سهمیه چهار هزار واحد، سه هزار و 351 متقاضی برای عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از بانک‌ها خواست بنیاد مسکن را در این زمینه کمک کنند چراکه فصل عمرانی در کردستان محدود و حدود 6 ماه از سال است.

رسولی اضافه کرد: امسال تسهیلات مسکن روستایی هیچگونه افزایشی نخواهد داشت و مردم منتظر افزایش تسهیلات نباشند.

وی همچنین گفت: تاکنون 53 هزار و 960 واحد مسکن روستایی معادل 43 درصد واحدهای مسکونی در کردستان مقاوم‌سازی شده و در برابر هر گونه حوادث و بلایایی طبیعی ایمن شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه احداث هزار واحد مسکن محرومین با بنیاد مستضعفان در استان کردستان منعقد شد که جدای از تسهیلات کم‌بهره، تسهیلات بلاعوض هم به آنها اعطا می‌شود که تاکنون 350 واحد آن تمام شده است.

رسولی همچنین از تفاهم‌نامه با بهزیستی و کمیته امداد برای مسکن‌دار کردن مددجویان و بخصوص خانوارهای دارای دو معلولیتی در استان خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر جا آسیبی اتفاق بیفتد این نهاد متولی بازسازی است که تاکنون بنیاد مسکن کردستان یکی از دستگاه‌های پای کار بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اعلام کرد: 624 واحد از زلزله 1400 در کردستان بازسازی و تحویل صاحبان آن‌ها شد.

به گفته رسولی، یکی دیگر از اقدامات این نهاد، احداث و تأمین مسکن برای محرومین است که تاکنون پنج هزار و 270 واحد احداث و تحویل متقاضیان شده و 60 واحد دیگر هم طبق برنامه‌زمان‌بندی تا پایان امسال احداث و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیواندره، کامیاران، قروه، دهگلان و بیجار در قالب طرح جهش مسکن سه هزار و 405 متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که برای بیش از دو هزار واحد زمین تأمین شده و برای مابقی نیز تا پایان خردادماه امسال زمین تأمین و عملیات اجرایی شروع می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی هفت هزار و 405 واحد از سهمیه نهضت ملی هم در استان کردستان شروع شده است.

رسولی اذعان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت متولی صفر تا صد نهضت ملی، بنیاد مسکن است که متقاضیان پالایش شده، 451 نفر تأیید نهایی شده و پس از تأمین زمین به بانک معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی هم یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن است که تاکنون در 564 روستای استان اجرا شده که 43 درصد روستاهای استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآوری کرد: از محل قیر رایگان، معابر 303 روستای استان آسفالت شد و امسال نیز 127 میلیارد تومان برای اجرای معابر روستایی اختصاص یافته که با همکاری فرمانداران پروژه‌هایی تعریف شده و آسفالت معابر شروع می‌شود.

شناسه خبر 67695