شناسه خبر:68466
1402/2/11 08:53:16

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از تولید فرش دستباف توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد 552 تخته فرش دستباف به مساحت یک هزار و 560 متر مربع تولید و به قیمت بیش از 11 میلیارد و 150 میلیون تومان فروخته شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، شهرام عابدی ابراز کرد: درحال حاضر 50 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، بانوان هستند که سرپرستی 33 هزار خانواده را دارند و دو هزار و 270 نفر از زنان سرپرست خانواده مشترک طرح قالی‌بافی بوده و دارای دار فعال هستند.

وی ادامه داد: فرش‌های بافته‌شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته به مبلغ 11 میلیارد و 150 میلیون تومان به فروش رسید و به حساب بافندگان واریز شد.

در همین رابطه این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

عابدی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته توسط حوزه خودکفایی امداد و ضمن برگزاری جلسه استعدادسنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره‌به‌چهره، متقاضیان بافت فرش جهت طی مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند که در مرحله بافت فرش استادکار ناظر به‌صورت منظم (ماهیانه) بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی به بالاترین قیمت توسط شرکت صنعت‌آفرینان امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطایی، به‌ حساب مددجو واریز می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با تأکید بر اینکه قالی‌بافی در استان مزیت اصلی محسوب می‌شود، عنوان کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش ازجمله شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مواد اولیه است.

 

شناسه خبر 68466