شناسه خبر:68601
1402/2/13 09:29:26

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روند ساخت پروژه بیمارستان بیماران سرطانی کرمانشاه از سال گذشته بسیار مثبت شده و اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی ما این است که تا آخر تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

«صادق کریمی» در جلسه هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: عملیات اجرایی پروژه بیمارستان بیماران مبتلا به سرطان از سال 95 آغاز شد اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات و اختلافات بین دانشگاه و پیمانکار متوقف شد.
وی اضافه کرد: این بیمارستان 120 تختخوابی هم اکنون مشکل مالی ندارد و تمام تجهیزات سنگین آن قبلا خریداری شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: عملیات اجرایی پروژه بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه هم از سال 93 آغاز شده و قرار است این پروژه جایگزین بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و معتضدی شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه در دولت‌های گذشته به دلیل پیشرفت فیزیکی پایین این پروژه اعتبار لازم به آن تزریق نشده و از طرفی اگر اعتباری وجود نداشته باشد پیشرفت فیزیکی آن افزایش نخواهد یافت.
کریمی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه 15 درصد است و در سفر قبلی رییس جمهور به کرمانشاه اعتباری برای آن در نظر گرفته نشد، امیدواریم در سفرهای بعدی هیئت دولت اعتبار لازم به آن تخصیص داده شود.
وی یادآور شد: اگر این پروژه با مشکل اعتبار روبرو نباشد حداقل هشت سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید. برای هر تخت بیمارستانی با تجهیز آن حدود پنج میلیارد تومان اعتبار لازم است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یکی از دغدغه‌های موجود را پرداخت کارانه کادر درمان عنوان کرد و گفت: باتوجه به وجود 19 بیمارستان در استان که بیشتر آنها زیان‌ده هستند، تمام کارانه‌ها و هزینه‌های تجهیزات و سایر هزینه‌ها باید از درآمد اختصاصی دانشگاه جبران شود که این درآمد باتوجه به تورم موجود و تعرفه‌هایی که افزایش آنها در سال‌های گذشته ناچیز بوده باعث پرداخت نشدن کارانه کادر درمان شده است.
وی در پایان افزود: نزدیک به 9 ماه است که کارانه کادر درمان پرداخت نشده که البته در همه کشور به این صورت است.
رشته‌های دکتری پرستاری، علوم تغذیه و ایمنی مواد غذایی در کرمانشاه راه‌اندازی شد
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در مقاطع دکترا که راه‌اندازی رشته بسیار حایز اهمیت است از پایان سال 1400 تا ابتدای سال 1402 رشته‌های پرستاری، علوم تغذیه، بهداشت و ایمنی موادغذایی اضافه شده است.
«سیاوش وزیری» افزود: در همین بازه زمانی در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی رشته مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست، اقتصاد بهداشت، سلامت و رفاه اجتماعی و خون‌شناسی آزمایشگاهی در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است.
وی اظهار داشت: در مقطع کارشناسی هم رشته‌های گفتار درمانی، پرستاری و در مقطع کاردانی نیز رشته‌های اتاق عمل و هوشبری و در دوره فلوشیپ رادیولوژی مداخله ای فراهم شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در رشته‌های فوق تخصص گوارش و فوق تخصص خون و سرطان نیز بزودی جذب دانشجو در دانشگاه خواهند داشت و در زمینه جمعیت نیز اکنون در تلاش برای راه اندازی فلوشیپ نازایی هستیم.
  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه سوم فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویی کشور را داراست
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: این دانشگاه در کل کشور و بین 68 دانشگاه علوم پزشکی رتبه سوم پس از دانشگاه تهران و شهید بهشتی در زمینه فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویی را داراست و در زمینه تحقیقات کلی در حوزه‌های سلامت و علوم بالینی رتبه هفتم کشور را کسب کرده است.
«سیروس جلیلی» افزود: در زمینه طرح‌های تحقیقاتی بخصوص در زمینه قانون حمایت از خانواده و جمعیت از طرح‌های در این زمینه حمایت ویژه داریم. چه طرح‌های بنیادی که بر روی سلول‌های جنسی وجود دارد و تا زمینه‌های روانشناسی را مورد حمایت خود قرار می‌دهیم.
  سهمیه دارویی بیماران خاص توسط وزارت بهداشت تامین می‌شود
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هم اعلام کرد: در ماه‌های پایانی سال 1401 سامانه‌ای توسط اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل طراحی شد و ماهانه تمام اقلام کمبودی مشاهده شده را اعلام می‌کنیم.
«مهدی مجرد» افزود: کمبود دارو اکنون قابل نفی نیست ولی سازمان غذا و دارو سعی دارد با تامین منابع و حمایت از شرکت‌های تولید داخلی یا واردکننده تا حد توان این موضوع را مدیریت کند.
وی اضافه کرد: مقداری از کمبود هم بسته به پیک بیماری‌ها یا اشکالاتی در خطوط تولید کارخانجات ممکن است اتفاق بیفتد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: سهمیه داروی بیماری‌های خاص مانند تالاسمی، ام اس، هموفیلی، پیوند، سی اف و نقص ایمنی اولیه توسط معاونت درمان وزارتخانه باتوجه به آمار ثبت شده در سامانه‌های معاونت درمان دارو وارد استان می‌شود و امکان افزایش و کاهش آن وجود ندارد و اگر کمبودی در داروی آنها به وجود آید به شکل کشوری است.
وی در پایان عنوان کرد: نسبت به پاییز سال گذشته میزان کمبود آنتی بیوتیک‌های خوراکی کاهش پیدا کرده اما مشکلاتی در زمینه آنتی بیوتیک‌های تزریقی داریم.

شناسه خبر 68601