شناسه خبر:68648
1402/2/14 09:25:30

سپهرغرب، گروه خبر: در جریان بازدید استاندار کرمانشاه از طرح احداث فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی اعلام شد، این طرح با 226 میلیون یورو سرمایه‌گذاری، 69 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1403 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

«محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه به همراه سرپرست معاونت اقتصادی و از شرکت صنایع پتروشیمی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران استان از شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه بازدید کرد.
در این بازدید مقرر شد، پیگیری و رایزنی لازم برای تامین سرمایه موردنیاز برای تکمیل فاز دوم پتروشیمی صورت گیرد و روند پیشرفت پروژه سرعت بیشتری بگیرد.
شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اولین شرکت تولید کننده اوره و آمونیاک کشور است که در 20 کیلومتری هرسین و 35 کیلومتری شهرستان کرمانشاه واقع شده است.
این شرکت جزو واحدهای فرعی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است و واحد تجاری نهایی گروه و ساتا است.
این شرکت در فاز نخست خود برای بیش از یک هزار و 300 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و به کشورهای متعددی از جمله عراق، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، فرانسه، بلژیک و چندین کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی دیگر صادرات دارد.
تاکنون چهار هزار و 700 قطعه موردنیاز شرکت پتروشیمی کرمانشاه به روش مهندسی معکوس و باتوان متخصصان داخلی در 120 شرکت سازنده و دانش بنیان، بومی سازی شده یا تولید داخلی آنها در حال پیگیری است.
طرح احداث فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال 1392 با ظرفیت 2 هزار تن اوره و هزار تن آمونیاک و اشتغالزایی 700 نفر با اعتبار حدود 350 میلیون یورو آغاز شد.
این طرح اما تا سال 1397 متوقف بود تا اینکه در این سال با حمایت متخصصان داخلی آغاز شد و این تحرک و پویایی در سال 1400 و 1401 به اوج رسید.
فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه ظرفیت تولید شرکت را از یک میلیون و 50 هزار تن اوره و آمونیاک در سال به 2 میلیون و 100 هزار تن خواهد رساند.
هم اکنون سه واحد پتروشیمی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین فعال است که پس از بهره‌برداری از پتروشیمی اسلام آباد، استان کرمانشاه به قطب چهارم پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

شناسه خبر 68648