شناسه خبر:69086
1402/2/25 08:38:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: 616 خانوار دارای فرزند دوقلو و چندقلو هم‌اکنون از حمایت‌های این اداره کل برخوردار هستند.

حسین نورعلیوند با اشاره به 22 اردیبهشت‌ماه، روز ملی دوقلوها و چندقلوها اظهار کرد: 616 خانوار دارای فرزند دوقلو و چندقلو هم‌اکنون از حمایت‌های این اداره کل برخوردار هستند.
وی افزود: از این تعداد 589 خانوار دوقلو و 27 خانوار نیز سه قلو به بالا هستند.
مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به بالا بودن هزینه نگهداری فرزندان دوقلو و چندقلو گفت: در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت، کاهش مشکلات مالی خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت، سازمان بهزیستی از طریق برقراری مستمری و سایر کمک‌های از این خانواده‌ها حمایت‌های لازم را بعمل می‌آورد.
نورعلیوند با بیان اینکه یکی از اقدام‌های مهم دولت سیزدهم حذف دهک درآمدی برای برقراری مستمری خانواده‌های چندقلو بوده، افزود: برای برقراری مستمری خانواده‌های دارای فرزند دوقلو باید این افراد زیر دهک هفت باشند، ولی برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدودیت دهک درآمدی برداشته شده است.
به گفته وی، از مجموع این خانوارها برای حدود 470 خانواده از ابتدای سال 1400 مستمری ماهیانه برقرار شده که تا سن 6 سالگی کودک ادامه خواهد داشت.

شناسه خبر 69086