شناسه خبر:69836
1402/3/16 09:35:11
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان مطرح کرد:

مراجعه 1085 نفر به مراکز پایش سلامت شهرستان تویسرکان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان گفت: سال گذشته یک‌هزار و 85 نفر به مراکز پایش سلامت مراجعه کرده‌اند که 82 درصد آنان با مشکلات جدی تیروئید مواجه بودند.

محمد ربیع‌یگانه با بیان اینکه کمتر از یک دهم درصد مراجعه‌کنندگان مرکز پایش سلامت تویسرکان دچار مشکلات تیروئیدی هستند، افزود: این افراد پس از شناسایی تحت درمان قرار گرفته و اگر به‌موقع به مراکز پایش سلامت در سطح شهرستان مراجعه نمی‌کردند و از وضعیت خود مطلع نمی‌شدند، شاید با وضعیتی به‌مراتب بدتر و غیر قابل جبران مواجه می‌شدند.
وی مطرح کرد: پس از مشکلات تیروئید که بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است، کبد چرب هم در بین مراجعه‌کنندگان شیوع قابل توجهی داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان یادآور شد: روزانه 10 نفر به مراکز پایش سلامت شهرستان مراجعه می‌کنند که 858 نفر مراجعه‌کنندگان را بانوان و 842 درصد آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.
ربیع‌یگانه خاطرنشان کرد: با عنایت به کمبود منابعی که در حوزه درمان وجود دارد، هرچه بتوانیم زمان بروز بیماری‌ها و عوارض را به حداقل برسانیم، خدمت بزرگی به حوزه درمان و پزشکی کرده‌ایم.
وی متذکر شد: در پایش سلامت تلاش می‌شود تا با انجام آزمایش‌های متعدد و مختلف مشکلات احتمالی افراد را قبل از اینکه دچار بیماری شوند، تشخیص و به آنان تذکر داد تا برای پیشگیری از بروز بیماری اقدام کنند.
این مقام مسئول گفت: از عموم مردم می‌خواهیم که سالانه سلامت خود را بررسی کنند چون معتقدیم که هرچه زودتر این اقدام انجام شود، بهتر است؛ زیرا هزینه پیشگیری به‌مراتب کمتر از درمان بوده، ضمن اینکه شهروندان با انجام اقدامات پیشگیرانه از عوارض و عواقب انواع بیماری‌ها به‌ دور خواهند ماند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان ادامه داد:23 زوج ناقل تالاسمی در این شهرستان وجود دارد که 19 زوج PND مرحله اول را انجام داده‌اند و پنج بیمار تالاسمی ماژور هستند.

شناسه خبر 69836