شناسه خبر:70490
1402/3/31 09:23:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: به منظور تبیین اهمیت حفاظت از محیط زیست، خانه محیط زیست در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های عمومی منتخب سراسر استان افتتاح می‌شود.

عاطفه زارعی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی ما حفظ محیط زیست و تبیین آن برای مردم به ویژه اعضای کودک و نوجوان است اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های فرهنگی کتاب محور با همکاری کارشناسان و محیط‌بانان در اغلب شهرستان‌ها به همت کتابداران همواره برگزار می‌شود.
وی افزود: در این برنامه‌ها سعی کتابداران و محیط‌بانان بر این است که دوستی اعضا به ویژه کودکان و نوجوانان را با طبیعت عمق بخشیده و اهمیت حفظ آن را برای زندگی بهتر افراد و آیندگان تبیین شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با تاکید بر اینکه برای اجرای باکیفیت‌تر این برنامه‌ها و دسترسی به منابع بیشتر «خانه محیط زیست» در کتابخانه‌های منتخب استان با همکاری اداره کل حفظ محیط زیست راه‌اندازی خواهد شد یادآور شد: در حال حاضر مقدمات کار از جمله تعیین مکان، تهیه تابلو، اختصاص قفسه‌های کتاب و تأمین منابع اطلاعاتی از جمله کتاب و بروشور صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه به زودی خانه‌های محیط زیست افتتاح می‌شود تأکید کرد: این خانه‌ها در کتابخانه‌هایی که محل رفت و آمد و رجوع بیشتری در هر شهرستان هستند مستقر خواهد شد.
زارعی خاطرنشان کرد: در کتابخانه مرکزی نیز در محل لابی و ورودی کتابخانه فضای لازم در نظر گرفته شده که آیین افتتاح این خانه‌ها در کتابخانه‌های عمومی در این بخش برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: یکی از شاخه‌های مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی تبیین اهمیت محیط زیست است که با این اقدام به صورت ویژه‌تر به آن پرداخته خواهد شد.

شناسه خبر 70490