شناسه خبر:70794
1402/4/7 11:53:48

فرماندار شهرستان درگزین از درحال پیگیری بودن ثبت معنوی فرش سنتی روستای سوزن این شهرستان خبر داد.

کمیل خواستان سه‌شنبه 6 تیرماه در جلسه کمیته فرش شهرستان درگزین اظهار کرد: باید تلاش شود تا طرح و نقش فرش سوزن که قدمتی چندین‌ساله دارد، احیا شود؛ چراکه درصورت احیای طرح فرش سوزن می‌توان قدمت درگزین کهن را به کشور معرفی کرد.

وی با بیان اینکه فرش شهرستان درگزین در گذشته خواهان بسیار زیادی از کشورهای همسایه داشته است، افزود: احیای فرش سوزن و طرح و نقش فرش‌های شهرستان می‌تواند نام درگزین را در کشورمان و حتی کشورهای همسایه زبانزد کند.

خواستان با بیان اینکه در گذشته تاجران و خریداران فرش به‌علت کیفیت و نقش و نگار بسیار خاص فرش سوزن به روستای سوزن درگزین مراجعه بسیاری داشتند، ابراز کرد: قالیبافان شهرستان اگر حمایت شوند، می‌توانند در احیای قدمت تاریخی فرش و قالیبافی شهرستان کمک بسیار زیادی کنند که در همین رابطه از قالیبافان شهرستان برای احیای طرح و قدمت فرش درگزین حمایت می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مطلوب تعاونی‌‌های فرش شهرستان در حوزه خرید، تأمین اقلام اولیه قالیبافی و فروش فرش، یادآور شد: تسهیل و هموارتر کردن راه قالیبافان توسط صنعت و معدن شهرستان از چالش‌ها و مشکلات حوزه قالیبافی خواهد کاست؛ ضمن اینکه شناسایی آسیب‌هایی که زمینه از بین رفتن فرش شهرستان را فراهم می‌کند، برای مرتفع شدن مشکلات این حوزه ضرورت دارد.

 

شناسه خبر 70794