شناسه خبر:70847
1402/4/10 11:56:32

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 70 درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان در سه ماهه نخست سال 1402 موفق به کسب نمره قبولی در آزمون‌ها شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران بیان کرد: 11 هزار و 847 نفر در سه‌ماهه نخست سال جاری با هدف سنجش و ارزشیابی مهارتی در آزمون‌های مختلف فنی و حرفه‌ای این استان شرکت کردند.

وی هدف و اولویت اصلی مهارت‌آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای را ایجاد فرصت‌های شغلی اعلام و اظهار کرد: از این تعداد شرکت‌کننده هفت هزار و 63 نفر مرد و چهار هزار و 784 نفر زن بودند.

مختاران با اشاره به اینکه افراد پس از حضور در دوره‌های مهارتی بخش دولتی و خصوصی برای دریافت گواهینامه از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید در آزمون‌ها شرکت کنند، ادامه داد: این آزمون‌ها شامل آزمون هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه، ادواری و آنلاین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افراد شرکت‌کننده در آزمون آنلاین را پنج هزار و 107 نفر ذکر کرد و از مشارکت 332 نفر در آزمون‌های تفاهم‌نامه خبر داد.

مختاران ادامه داد: در آزمون‌های هماهنگ نیز سه هزار و 374 نفر شرکت کردند و مابقی شرکت‌کنندگان هم در رشته صنعت ساختمان مورد سنجش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار کرد: کارآموزان در رشته‌های مختلف مانند صنایع دستی، جوشکاری، مکانیک، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت زیبایی، حسابداری، مدیریت خانواده، گردشگری، صنایع چوب، برق و اتومکانیک مورد ارزیابی مهارتی قرار گرفتند.

مختاران ادامه داد: کادر وظیفه نیروهای مسلح، معتادان بهبودیافته و افراد دارای معلولیت‌های ویژه، آزادشدگان از زندان، دانش‌آموزان و دانشجویان، ازجمله گروه‌های مخاطب آموزش فنی و حرفه‌ای استان هستند.

 

شناسه خبر 70847