شناسه خبر:70860
1402/4/11 08:47:06

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه نهاوند گفت: در راستای دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، پنج یادواره شهدا تا قبل از برگزاری کنگره در این شهرستان برگزار می‌شود.

علی مختاری در نشست هماهنگی کنگره شهدای استان اظهار کرد: شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس 144 شهید ارتشی را تقدیم انقلاب کرده که به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره آنان یادواره شهدای ارتش و عملیات مرصاد در دهه نخست مرداد با حضور یکی از امیران ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این راستا یکی از میادین و خیابان‌های شهر نهاوند نیز به‌نام شهدای ارتش نام‌گذاری خواهد شد، برگزاری یادواره شهدا را یکی از برنامه‌های محوری کنگره در سطح شهرستان عنوان کرد‌.
فرمانده سپاه نهاوند افزود: در این راستا از ابتدای امسال دو یادواره مهم با حضور مقامات ارشد کشوری برگزار شده، ضمن اینکه در سطح مدارس نیز چندین یادواره دانش‌آموزی برگزار شده است.
وی از ادامه برگزاری یادواره‌های شهدا تا قبل از برگزاری دومین کنگره استانی خبر داد و گفت: تا قبل از برگزاری کنگره اصلی در استان پنج یادواره شهدا در این شهرستان با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.
مختاری ابراز کرد: علاوه‌بر یادواره شهدای ارتش و عملیات مرصاد، یادواره شهدای زن با توجه به اینکه تنها شهید ترور زن استان مربوط به نهاوند است 12 شهریورماه، یادواره شهدای فراجا در هفته نیروی انتظامی و یادواره شهدای دولت و کارمند در هفته دولت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های شاخص شهرستان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی با محوریت کنگره شهدا برگزار می‌شود، افزود: در این راستا همایش ورزشی فوتسال با حضور 200 ورزشکار از پنج استان و همایش دو صحرانوردی با عنوان کنگره شهدا در این شهرستان برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه نهاوند اذعان کرد: در راستای دومین کنگره شهدای استان نمایشگاه بزرگ امید و انتظار با همکاری جمعی از بانوان در شهریورماه برگزار می‌شود.
وی سرکشی و دیدار با خانواده‌های شهدا را برنامه مستمر ستاد شهرستان عنوان کرد و گفت: تاکنون از تمام خانواده‌های شهدا سرکشی به عمل آمده و قرار است از این به بعد نیز یک‌بار دیگر با تمام خانواده‌های شهرستان دیدار و نشان ایثار به آنان اهدا شود.

شناسه خبر 70860