شناسه خبر:71016
1402/4/14 08:32:44
رئیس ایمنی و ترافیک اداره حمل و نقل و راهداری استان کردستان:

نقش 57 درصدی عوامل انسانی در بروز تصادفات جاده‌ای

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان پنج عامل دخیل در تصادفات را عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه، عامل کنترلی و محیطی عنوان کرد.

بیژن گل محمدی، اظهار کرد: در 57 درصد از تصادفات رانندگی عامل انسانی، سه درصد عامل راه و دو درصد عامل وسایل نقلیه نقش دارند و به همین دلیل عامل انسانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادیم.
وی افزود: طرح انسجام آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی راه‌ها تدوین و در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان در خردادماه 1401 به تصویب رسید.
رئیس ایمنی و ترافیک اداره حمل‌و‌نقل و راهداری استان کردستان بیان کرد: در این طرح چشم‌انداز گروه‌های هدف بررسی شده است؛ گروه‌های سنی سه تا 16 سال و گروه‌های بالای 17 سال به‌صورت کوتاه و بلندمدت به اقتضای سنی تحت آموزش قرار می‌گیرند.
گل‌محمدی با تأکید بر این که باید به این اصل اعتقاد داشته باشیم که آموزش نوعی سرمایه‌گذاری است و خود انسان بین این عوامل هوشمندترین عامل است، گفت: گروه‌های عابران پیاده، سرنشینان، رانندگان و کارکنان گروه‌های هدف هستند که آموزش آن‌ها به‌صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود.
وی با اشاره به طرح پویش راه خاطرنشان کرد: پویش (من سفیر ایمنی راه‌ها هستم) نقش مؤثری در کاهش تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی داشته است.

شناسه خبر 71016