شناسه خبر:71030
1402/4/14 08:53:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برداشت گندم از مزارع استان با خرمن شدن این خوشه‌های زرین از مزارع شهرستان کامیاران آغاز شد.

پیمان اسکندری روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه امسال 589 هزار و 500 هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است، اظهار کرد: بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه میانگین بارندگی امسال در استان 478 میلی‌متر بوده است، افزود: میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت 6.9 درصد افزایش داشته و این مهم تاثیر فراوانی در افزایش محصولات کشاورزی به‌ویژه تولیدات دیم داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: یک هزار و 631 دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم در مزارع استان را برعهده دارند.
اسکندری یادآور شد: برای نظارت بر عملیات برداشت محصولات زراعی به ویژه گندم در استان دو اکیپ استانی، 9 گروه شهرستانی و افزون بر 40 اکیپ از مراکز جهاد کشاورزی و 13 اکیپ از بخش خصوصی تعیین شدند.
وی با اعلام اینکه افزون بر 82 مرکز خرید گندم در سطح استان برای خرید تضمینی این محصول مستقر شدند، گفت: کشاورزان در صورت مشاهده تخلف یا کم کاری مراکز خرید گندم می‌توانند سریع به مراکز جهاد کشاورزی گزارش دهند.
برداشت گندم از سطح مزارع کردستان از دهه دوم تیرماه آغاز و تا شهریور ماه به طول می‌انجامد.

شناسه خبر 71030