شناسه خبر:71031
1402/4/14 08:58:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پروژه کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری 76 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 300 نفر کلنگ‌زنی شد.

بختیار خلیقی پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی اظهار کرد: کلنگ‌زنی این پروژه که امروز شاهد هستیم، مجوز آن در سال 1400 از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد و امیدواریم تا 27 ماه آینده و شاید زودتر از موعد هم به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: این مجموعه با سرمایه‌گذاری 76 هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 300 نفر آغاز به کار کرده و امیدواریم شاهد شکوفایی صنایع معدنی در شهرستان قروه باشیم.
این مسئول از سرمایه‌گذاری شرکت معدنی صنعتی صبانور در این پروژه خبر داد و گفت: شرکت صبا نور یکی از شرکت‌های صنایع معدنی مهم استان است و با توجه به تاریخ دیرینه‌‌ای که در شهرستان بیجار و در تولید کنسانتره در استان دارد لذا در همین راستا به سرمایه‌گذاری در شهرستان قروه و در زمینه تولید فولاد ورود کرده است.
خلیقی اذعان کرد: در سال 72 مجوزهای اکتشاف برای معدن گلالی صادر شد و ظرفیت آن در سال 96 در بحث اکتشاف در حین استخراج به 18 میلیون تن رسید و شرکت صبانور اکنون برای فرآوری و تولید کنسانتره با ظرفیت دو میلیون تن در سال ورود کرده است.

شناسه خبر 71031