شناسه خبر:71124
1402/4/17 09:44:04
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان:

اوقات فراغت ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی همدان است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تأکید بر لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌ریزی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، گفت: این مهم با تأکید مدیر ارشد اجرایی استان، ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در حوزه جوانان و نوجوانان است.

مهدی اخوان در دومین نشست تخصصی اوقات فراغت دستگاه‌های اجرایی استان همدان اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین بسترهای اجتماعی جوانان است و در همین راستا باید فعالیت‌ها سامان‌دهی و اطلاع‌رسانی ویژه انجام شود.

وی با ابراز تأسف نسبت به ضعف تبلیغات و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی در بخش اوقات فراغت جوانان، گفت: متولیان حوزه جوانان و اوقات فراغت زیرمجموعه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان باید نسبت به تشکیل تیم بازرسی و ارزیابی مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این بخش اقدام کنند.

اخوان با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در سطح شهرستان‌های استان همدان با مدیریت فرمانداری‌ها، دستگاه ورزش و جوانان و سایر اعضا، گفت: برنامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اوقات فراغت جوانان از شنبه آینده انجام و گزارش بازرسی‌ها ارائه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تأکید بر اینکه مقابل جوانان مسئول هستیم، ادامه داد: رونق ورزش محلات یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ارتقای سلامت و تندرستی جوانان در محیطی پُرنشاط و رقابتی، بسیار حائز اهمیت است که متأسفانه طی سال گذشته تعطیل بود و باید باردیگر احیا شود.

وی افزود: توسعه برنامه‌های فرهنگی ورزشی در اوقات فراغت جوانان به‌خصوص در فصل تابستان می‌تواند تأثیر مثبت در زندگی خانواده داشته باشد.

این مقام مسئول خواستار همکاری رسانه‌ها در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی اوقات فراغت جوانان شد و از دستگاه‌های اجرایی خواست مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند؛ ضمن اینکه صداوسیمای مرکز همدان نیز برنامه‌ای را به این بخش اختصاص بدهد.

اخوان بیان کرد: هدف‌گذاری و تمرکز دشمن در انجام توطئه‌های مختلف روی قشر جوان است و باید با تدوین برنامه‌های راهبردی و اثرگذار، مسیرهای نفوذ آن‌ها را خنثی کنیم.

معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست خواستار ارائه تخفیف استفاده از خدمات و امکانات زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی برای قشر جوان شد و افزود: تمامی فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط کمیته ارزیابی و نظارت رصد خواهد شد و جمع‌بندی گزارش‌ها را به مدیران ارشد ارائه می‌دهیم.

یوسف خدرویسی ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی تا بیستم تیرماه جاری باید نسبت به ارسال برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان اقدام کنند.

وی آشنایی جوانان به ویژگی‌ها و اهمیت پرونده ثبت جهانی هگمتانه و همکاری شهرداری همدان در زمینه تبلیغات گسترده دستگاه‌های اجرایی در حوزه اوقات فراغت جوانان به‌صورت رایگان در سطح شهرها را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.

رئیس گروه سامان‌دهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: سال گذشته 16 دستگاه اجرایی در سطح استان در طرح اوقات فراغت جوانان همکاری مستمر و فعال داشتند.

حمدالله چاروسایی افزود: بیش از پنج هزار برنامه با مشارکت بیش از 400 هزار جوان طی سال گذشته در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های عضو ستاد در جهت اجرای مصوبات و برنامه‌های این ستاد اهتمام ورزند و انتظار می‌رود تمام اقدامات و برنامه‌های اجرایی را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که برای جوانان تأثیرگذار باشد.

 

شناسه خبر 71124