شناسه خبر:71141
1402/4/17 10:50:33

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه دارای بافت فرسوده بسیاری است، گفت: باید براساس برنامه، بافت فرسوده شهری بازسازی شود.

محمدطیب صحرایی روزپنجشنبه در جلسه شورای مسکن و شهرسازی استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه در مسیر ساخت و سازها با عقب ماندگی‌هایی روبرو هستیم، اظهار کرد: باید از مباحث روزمره فاصله بگیریم و به تهیه نقشه بالادستی و جامع ساخت و ساز و عمران برای شهر کرمانشاه و باقی شهرستان‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: تصویری که اکنون دیده می‌شود و بحث‌هایی که در مورد راه و ساخت و ساز شنیده می‌شود باید این سوال بزرگ را ایجاد کند که پنج سال دیگر با این ساخت و سازها شهر کرمانشاه چه باید باشد و تمرکز ما در کجا باید برود.

استاندار کرمانشاه بافت فرسوده شهر کرمانشاه را مسأله‌ای بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: در وسط شهر بافت فرسوده بزرگی داریم و باید بدانیم با آن چه کنیم چرا که حرکت متناوب حاشیه و متن ادامه خواهد داشت و تمرکز بر هریک دیگری را متأثر خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد داریم که مجموعه تمرکز روی نکات مهم شهرسازی وارد شود چرا که اکنون بافت فرسوده شهر کرمانشاه یک ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود و باید از امکانات موجود در بافت فرسوده برای ظرفیت سازی در کرمانشاه استفاده شود.

صحرایی با تاکید بر لزوم رصد و پیگیری مستمر حرکت عمرانی و ساخت و سازها در شهر کرمانشاه، بیان کرد: به عنوان یک مثال ساده اتمام زیرگذر میدان سپاه اکنون با تأخیر روبرو شده و این جای سوال دارد و اینکه چه تدبیری برای تکمیل آن دیده شده است از سوی دیگر در شرق و غرب شهر پل‌هایی روی قره‌سو داریم که باید ساماندهی شوند چرا که هر گونه ساخت و ساز بر این راه‌های ارتباطی اثر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: نگاه جامع به شهر کرمانشاه در لایه‌های مختلف باید مد نظر قرار بگیرد تا اگر اتفاق و رویدادی رخ می‌دهد به نفع مردم باشد نه اینکه با درست شدن یک مسیر مسیر دیگر برای مردم مشکل ساز شود.

استاندار کرمانشاه افزود: نباید توجه به مسائل و قطعه‌های کوچک ما را از نقشه جامع کرمانشاه غافل کند.

صحرایی در ادامه گفت: در شورای مسکن باید به شهرستان‌ها نیز توجه شود و تصویر اولیه از شهرهای استان در بیست سال آینده داشته باشیم تا در آن ساخت و سازها ساماندهی شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما با سوال‌هایی از سوی افکار عمومی در مورد نقشه کلان کرمانشاه و ساخت و سازها روبرو هستیم که باید برای آن شفاف سازی صورت بگیرد و به عنوان نمونه ماجرای شهر بازی کرمانشاه آیا جانمایی مطلوبی داشته یا باید جای آن تغییر کند؟ قطار شهری کرمانشاه، تعریف خیابان مدرس، بافت فرسوده در اقصی نقاط شهر از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخت و جایگاه آن در نقشه کلان کرمانشاه روشن باشد.

 

 

شناسه خبر 71141