شناسه خبر:71318
1402/4/21 10:09:52

استاندار همدان گفت: برگزاری باشکوه کنگره هشت هزار شهید استان ظرفیت خوبی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز سه‌شنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات حول محور چهار رکن مهم امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت استوار است، اظهار کرد: برگزاری مطلوب این کنگره در ارتقای مشارکت انتخاباتی راهگشا است.

استاندار همدان تصریح کرد: از ظرفیت کنگره هشت هزار شهید استان به‌عنوان نقطه اتکا و ارتقای سطح مشارکت مردمی در استان استفاده شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه برای آشنایی مردم و جوانان با سیره عملی شهدا، افزود: تولید محتوای رسانه‌ای از تاریخ مقاومت، ایثار و شهادت به فراخور ذائقه جامعه امروز و نسل جوان اقدامی ویژه و رمز ماندگاری سیره شهدا و رشادت ایثارگران در دوران دفاع مقدس است.

استاندار همدان گفت: دشمن از آگاهی جوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت احساس خطر کرده و با حملات سایبری قصد دارد آثار مثبت آن را در جامعه خنثی کند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اجرای برنامه نمایشی فصل شیدایی می‌تواند فضای محیطی مردمی را برای برگزاری اصل اجلاسیه فراهم کند و باید با تهیه محتواهای مناسب و اطلاع‌رسانی، حداکثر ظرفیت مردمی را پای کار آورد که به غنای کار می‌افزاید.

وی تأکید کرد: طراحی اِلمان‌های شهدا تا هفته آینده انجام و 26 تیرماه در محل ورزشگاه قدس کلنگ‌زنی شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه جوانان و ورزشکاران با ایجاد فضای مناسب پای کار باشند، گفت: فضای ورزش بهترین محیط برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ورزشکاران باید با الگو قرار دادن شخصیت و سیره شهدای گرانقدر، در مسیر زندگی حرکت کنند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: تألیف و نشر کتاب در حوزه شهدا با هماهنگی کمیته فرهنگ و تألیف و نشر آثار شهدا صورت گیرد.

وی با قدردانی از اقدامات اثربخش آموزش‌وپرورش، تأکید کرد: رسانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در گرامیداشت و نکوداشت فرهنگ شهدا کوشا باشند و در نشست بعد همه ظرفیت‌ها با قوت و قدرت پای کار بیایند.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان همدان هشت هزار شهید، 18 هزار جانباز و یک‌هزار آزاده را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است.

 

شناسه خبر 71318