شناسه خبر:71710
1402/4/31 12:30:25

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از افتتاح آشپزخانه‌های اطعام و احسان حسینی با حضور خیرین و مدیران ادارات، سازمان‌ها و مراکز نیکوکاری به‌منظور تهیه و طبخ غذای گرم در ایام محرم و صفر برای نیازمندان در استان همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به آغاز طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر، بیان کرد: این طرح نیز مانند سنوات گذشته ازجمله برنامه‌هایی است که کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ و سنت حسنه اطعام و انفاق برنامه‌ریزی می‌کند و از طرفی ترویج کمک به نیازمندان با نام مبارک امام حسین (ع) از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: این طرح با محوریت توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و ایتام اجرا می‌شود که در سال گذشته 290 هزار بسته معیشتی و غذای گرم به ارزش حدود 30 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با وجود 251 مرکز نیکوکاری فعال در سراسر استان، بیش از 300 هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین افراد تحت حمایت و نیازمند توزیع شود.

شیخی‌زاده ادامه داد: امسال نیز درگاه‌های اینترنتی با کدهای دستوری برای جذب مشارکت خیرین راه‌اندازی شده است تا با جلب کمک‌های مردمی و پشتیبانی هیئت‌های مذهبی و مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی، کمک به نیازمندان در برنامه امداد قرار گیرد.

وی با اعلام روش‌های جذب نذورات مردمی، گفت: خیران می‌توانند نذورات خود را از طریق مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان یا کدهای دستوری # 081 *8877* و همچنین شماره کارت 6037997591777777 پرداخت کنند.

وی در پایان یادآور شد: در ایام محرم و صفر تلاش کردیم از ظرفیت نذورات مردمی برای حمایت از محرومان بهره ببریم. افراد، مساجد و هیئت‌هایی که قصد نذری دادن در این ایام دارند، اما امکانات لازم را در اختیار ندارند، می‌توانند از ظرفیت آشپزخانه‌های ما در طرح اطعام حسینی استفاده کنند و ما این غذاهای طبخ‌شده را در مکان‌هایی که خود خیران مد نظر دارند، توزیع خواهیم کرد.

 

 

شناسه خبر 71710