شناسه خبر:71733
1402/4/31 13:03:57

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پنج میلیون و 419 هزارتن کالا امسال از این استان به نقاط مختلف کشور حمل شد.

«مهرداد جهانی» روز پنجشنبه افزود: 322 هزار و 128 فقره بارنامه برای حمل این میزان بار توسط شرکت‌های حمل و نقل کالای استان مرکزی صادر شد.

وی ادامه داد: حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 20 درصد افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: 15 درصد از مجموع کالاهای حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان، به صورت درون استانی و 85 درصد دیگر آن به بیرون از استان جابجا شد.

جهانی گفت: مبدا اصلی بارهای استان مرکزی به ترتیب اراک، ساوه و دلیجان و بیشتر این بارها به مقصد سه استان تهران، اصفهان و خوزستان حمل شد.

وی اظهار کرد: 13 هزار و 419 دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در سه ماه ابتدای امسال برای حمل کالای اساسی و نهاده دامی به بنادر جنوب کشور اعزام شدند که در این زمینه نیز استان عملکرد مناسبی داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: 11 هزار و 12 راننده حرفه‌ای در این استان با استفاده از چهار هزار و 672 دستگاه ناوگان در حوزه حمل بار فعالیت می‌کنند که امسال برای تخلیه بنادر جنوب کشور از کالاهای اساسی، حضور بیش از 2 برابری نسبت به سال گذشته داشتند.

 

شناسه خبر 71733