شناسه خبر:71894
1402/5/4 09:41:10

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه برای نخستین‌بار در کشور ساکنان محلات حاشیه‌نشین 17 شهریور و اسلام‌آباد سنندج (با بیش از هزار خانوار) می‌توانند به‌صورت رایگان برای صدور سند مالکیت اعیان خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند روز سه‌شنبه اظهار کرد: بر این اساس و در راستای حمایت از نوسازی بافت فرسوده و سنددار کردن ساختمان‌های حاشیه شهر، بیش از هزار و 300 خانواده که در املاک محله اسلام‌آباد و کمربندی 17 شهریور سنندج و جزو ساکنان اراضی موقوفه مسجد امین هستند، می‌توانند به‌صورت رایگان اقدام به صدور سند مالکیت اعیان کنند.

وی افزود: ساکنان این مناطق می‌توانند ظرف مدت پنج‌ماه آینده برای انجام مراحل صدور سند مالکیت به اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج مراجعه کنند، ضمن اینکه ساختمان‌های مشمول این مجوز باید قبل از سال 1398 ساخته شده باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: براساس این مجوز، مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی به صورت کلی از پرداخت هرگونه پذیره معاف می‌شوند و سایر ساکنان که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند نیز در مرحله اول از پرداخت 20 درصد پذیره اولیه معاف هستند.

کاروند تأکید کرد: مردم محلات اسلام‌آباد و کمربندی 17 شهریور هرچه سریعتر در راستای بهره‌مندی از این شرایط می‌توانند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج واقع در سه راه ادب مراجعه کنند.

 

شناسه خبر 71894