شناسه خبر:72082
1402/5/10 12:30:37

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به‌منظور ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و کیفیت ارائه خدمات باکیفیت به مردم و زائران اربعین، بیش از 44 میلیارد ریال در مرز باشماق مریوان سرمایه‌گذاری شده است.

آزاد حکمت اظهار کرد: اقدامات قابل‌توجهی در راستای تقویت و ارتقای زیرساخت‌ها و سطح کیفی خدمات مخابراتی قابل ارائه به مشتریان به‌ویژه زائران اربعین که از گیت مرز باشماق مریوان تردد خواهند کرد، انجام شده است.

وی افزود: حذف کانکس و ایجاد ساختمان جدید برای مرکز مخابرات باشماق با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریال انجام شد.

وی تصریح کرد: در حوزه شبکه و سیستم‌های مخابراتی تجهیزات لازم با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد و 500 میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: در حوزه سیستم‌های انتقال نیز با تأمین تجهیزات فنی و سرمایه‌گذاری 9 میلیارد و 100میلیون ریال، تعویض سوییچ و تقویت لینک‌های ارتباطی محقق شده است.

حکمت به پروژه‌های اجرایی حوزه شبکه فیبر و دسترسی با هزینه یک میلیارد و 163میلیون ریال در مرز باشماق مریوان هم اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های مخابراتی موجود در این مرکز با هدف ارتقا و بهبود سطح کیفی خدمات مخابراتی بر روی شبکه فیبرنوری برگردان شده است.

وی همچنین اهمیت شبکه دیتا در برقراری ارتباطی پایدار از طریق voice و data و بهره‌مندی مشتریان از درگاه‌های آنلاین و فضای مجازی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در راستای ارتقا و تقویت زیرساخت‌های این بخش هم سه میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. همچنین در حوزه تغذیه و نیرو برای تأمین تجهیزات و امکانات فنی 6 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: علاوه براینکه مرز باشماق در بخش ترانریت و تجاری یک درگاه اقتصادی با ظرفیت‌های بالا تلقی می‌شود، طی دو سال اخیر نیز یکی از گیت‌های رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده که مخابرات منطقه در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح کیفی خدمات مخابراتی قابل ارائه به مشتریان همواره گام‌های بلندی برداشته است.

 

شناسه خبر 72082