شناسه خبر:72090
1402/5/10 12:56:39

سپهرغرب -گروه خبر:استاندار کرمانشاه گفت: در ایام اربعین قرار است تجهیزات و امکانات موکب‌های فعال در عراق از طریق این مرز خارج شود.

محمدطیب صحرایی در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی مرز سومار برای تردد مواکب خدمات‌رسان به عراق در ابعین، اظهار کرد: مرز سومار یکی از مرزهای فعال تجاری استان کرمانشاه است که به عنوان تنها مرز کشور برای عبور مواکب حسینی به عراق در نظر گرفته شده است.

وی، از رشد 30 درصدی صادرات از سومار خبر داد و گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال بیش از 170 میلیون دلار از این مرز در قالب 15 هزار 700 کامیون صادرات انجام شده است.

استاندار کرمانشاه از ادامه تلاش‌ها برای آماده‌سازی مرز سومار، تنها گذرگاه عبور کامیون‌های موکب‌داران سخن گفت و افزود: در ایام اربعین قرار است تجهیزات و امکانات موکب‌های فعال در عراق از طریق این مرز خارج شود

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون روزانه بیش از 250 کامیون کالا از طریق مرز سومار به عراق صادر می‌شود که انتظار می‌رود در ایام اربعین رشد چشمگیری پیدا کند.

صحرایی بر تکمیل نواقص ساختمان امام‌زاده سیدعلی سومار جهت آمادگی برای میزبانی در اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: باید برای خدمات‌دهی بهتر به زائران تلاش کنیم تا انشاءالله میزبان خوبی برای زوار باشیم.

 

شناسه خبر 72090