شناسه خبر:72518
1402/5/24 10:52:32

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: وضعیت دستگاه‌های اجرایی در امر توجه به فریضه الهی نماز بررسی و ارزیابی شده و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم پیش از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمود و مشخصه نخست ستاد اقامه نماز توجه مردم به این مهم است و در ابتدای کار باید افراد را به نماز دعوت کنیم.

وی ادامه داد: نماز بازدارنده انسان از ناهنجاری‌های اخلاقی، رفتاری، فرهنگی و تربیتی است و اگر در جامعه ناهنجاری را در هر بُعدی ملاحظه کردید، بدانید در گرو عدم توجه به نماز است‌.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان خاطرنشان کرد: طرحی با آموزش‌وپرورش به‌نام «پیوند خانه، مدرسه و مسجد» داریم که با موضوع نماز بوده و هدف از این طرح آن است که هماهنگی برای تربیت دانش‌آموز شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های نمازشناسی با دانش‌آموزان خواهیم داشت، عنوان کرد: این طرح با نام طرح شبهه‌شناسی خواهد بود که در این کلاس مسائل آموزشی و فرهنگی در حیطه نماز بررسی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم با بیان اینکه طرح شیوه‌های تبیین نماز ویژه والدین برای فرزندان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: این برنامه نیز با هماهنگی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش خواهد بود.

وی با بیان اینکه نشست‌های دانشجویی نماز نیز خواهیم داشت، گفت: در مسائل فرهنگی جشنواره سراسری فجر تا فجر را خواهیم داشت که در قالب مسائل هنری، ادبی و پژوهشی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: جشنواره فجر تا فجر طبق سال گذشته، امسال نیز برگزار خواهد شد؛ به‌طوری که در کل کشور محورها مشخص است، اما هر استان اختتامیه استانی خواهد داشت و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی از برگزاری اجلاس‌های نماز شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: همدان در اجلاس‌های نماز استانی و شهرستانی جزء بهترین‌ها بود و در این زمینه بسیار فعال و پویا است.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم عنوان کرد: در مسائل آموزشی دوره‌های متعدد و متنوع آموزشی را برای اقشار مختلف خواهیم داشت که در دوره آموزشی، دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان را مد نظر داریم که بعدها وارد مدارس برای تدریس خواهند شد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک نیز از دیگر دوره‌ها است، افزود: دوره‌ آموزشی ویژه معلمان دوره سوم ابتدایی نیز برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان به برگزاری دوره آموزشی ائمه جماعات مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کلاس آموزشی برای ائمه جماعات مدارس نیز برگزار خواهد شد.

وی از اجرای طرح سلامت معنوی ویژه پرستاران و بهیاران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه قشر مذکور با بیماران در ارتباط هستند، این دوره‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم به شکل‌گیری مجمع خیرین مسجدساز اشاره کرد و گفت: برخی محلات فاقد مسجد هستند که مجمع خیرین مسجدساز شکل گرفته و این مجمع پشتیبانی مناطق و محلات محروم را دارد که سال قبل از 10 روستا و محله با 400 میلیون تومان، حمایت مالی داشتند.

وی با تأکید بر اینکه توجه و نظارت بر نمازخانه‌های بین راهی نیز همواره مد نظر است، خاطرنشان کرد: ارزیابی و نظارت بر وضعیت دستگاه‌های استان در زمینه نماز انجام می‌شود، اما دستگاه‌های اجرایی تنها با یک مؤلفه ارزیابی نمی‌شوند، بلکه مؤلفه‌های مختلفی مد نظر است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه تیم هفت‌نفره‌ای ارزیابی دستگاه‌ها را برعهده دارند، گفت: باید دستگاه‌ها مستندات خود را در سامانه سجاده بارگذاری کنند تا پس از ارزیابی، دستگاه‌های برتر در امر نماز تجلیل شوند.

وی بیان کرد: سال 1401، 374 دستگاه استانی و شهرستانی در سامانه سجاده مستندات خود را بارگذاری کردند که 74 دستگاه استانی بودند و با جمع‌بندی حد نصاب نمره‌ها و ارزیابی‌‌ها، برترین‌ها تجلیل می‌شوند.

 

شناسه خبر 72518