شناسه خبر:72521
1402/5/24 10:54:33

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هدف وزارت‌خانه از برگزاری جشنواره‌های قرآنی توانمندسازی مذهبی بوده و توانمندسازی اقتصادی دانشجویان نیز در برنامه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، «هاشم داداش‌پور» شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه این المپیاد در بخش پسران ابراز کرد: توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر از دو سال گذشته در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه المپیاد اتفاق بزرگی بوده و دانشگاه بوعلی‌سینا موفق به انجام چنین رویداد بزرگی شده است، تصریح کرد: هدف این المپیاد، توانمندسازی جسمی و ورزشی دانشجویان است.

داداش‌پور اظهار کرد: یک هفته قبل از این المپیاد، یک‌هزار دانشجو در مشهد مقدس میهمان بارگاه آقا امام رضا (ع) بودند تا دانشجویان را در حوزه معرفتی توانمند کنیم.

* آرمان‌های شهدا را الگو و سرمشق خود قرار دهیم

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز گفت: باید در مسیر شهدا قرار بگیریم و آرمان‌های شهدا را همیشه الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

«حسین رضوان» اظهار کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا میزبان چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور است که این المپیاد از برنامه‌های کنگره هشت‌ هزار شهید استان همدان بوده و با پاسداست یک تن از علمداران سپاه اسلام یعنی شهیدهمدانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار این المپیاد یعنی رفاقت در میدان و رقابت در ایثار، تصریح کرد: شعار این المپیاد در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و ما اینجا جمع شدیم بگوییم که با این شعار راه پدران و عزیزانمان که از جان خود گذشتند و عظمت آفریدند را دنبال می‌کنیم.

رضوان با قدردانی از دانشگاه‌هایی که تیم‌های ورزشی خود را اعزام کردند، ابراز امیدواری کرد این المپیاد یکی از المپیادهای مطرح کشور باشد و شرکت‌کنندگان آن در تمام رقابت‌ها با موفقیت مانند ستاره در آسمان بدرخشند.

چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با شعار «رفاقت در میدان و رقابت در ایثار» از دهم تا 26 مردادماه در 9 رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان درحال برگزاری است.

 

شناسه خبر 72521