شناسه خبر:72683
1402/5/28 12:07:49

مدیرکل کار کردستان گفت: هدف ارزیابی عملکرد ادارات مچ‌گیری نیست، شناسایی نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به‌منظور بهبود فرآیندها، افزایش بهره‌وری، جلب رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع، هدف اصلی ارزیابی سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت کار است.

فرزاد پیشکاری در ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران ادارات تابعه وزارت کار در کردستان و جلسه جمع‌بندی تیم بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت کار اظهار کرد: پیشبرد اهداف سازمانی نیازمند تلاش شبانه‌روزی و مسئولیت‌پذیری فردی است؛ بازرسی و ارزیابی عملکرد ادارات موجب بهره‌وری و اثربخشی بهتر منابع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما یک خانواده و یک تیم هستیم و باید نسبت به ارتقای سطح خدمات و شاخص‌های تخصصی و عمومی این اداره کل که در سرفصل‌های مختلف جامعه هدف دارد، کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه تک‌تک نیروهای این مجموعه در برابر خداوند، جامعه و وجدان کاری خود مسئولیت داریم و این مهم جز با کار صادقانه و تلاش شبانه‌روزی محقق نمی‌شود، گفت: منابع این اداره کل باید به بهترین نحو صرف خدمت به مردم و با احصای نواقص و رفع مشکلات، راه درست شناسایی شود.

به گفته وی، بازرسی و ارزیابی عملکرد، توانمندی‌های یک مجموعه را نشان داده و از بروز خطا جلوگیری می‌کند.

* نیروی انسانی متعهد اصلی‌ترین سرمایه هر سازمانی است

پیشکاری مهم‌ترین رکن همه سازمان‌ها، ادارات، نهادها و غیره را منابع انسانی خواند و با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه هر ارگان و دستگاهی منابع انسانی و نیروهای کاری آن سازمان است، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رشد و آسایش سرمایه‌های انسانی را فراهم آورد تا خدمت‌رسانی به جامعه مخاطب به بهترین نحو انجام شود.

پیشکاری حضور تیم بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت کار در کردستان را فرصتی مغتنم شمرد و با قدردانی از این تیم، افزود: قطعاً با راهنمایی‌ها و مشاوره‌های تیم ارزیابی عملکرد وزارت، خدمت‌رسانی به جامعه بهتر انجام خواهد شد.

مدیرکل کار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی موکب اربعین کار و تولید و خانه شهید سلیمانی در استان، اظهار کرد: تمامی ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت کار در کردستان، همه امکانات خود را برای ارائه خدمات و برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم معنوی آماده خواهند بود.

سرپرست گروه نظارت، بازرسی و سلامت اداری وزارت کار نیز با بیان اینکه بازرسی‌های دوره‌ای در راستای تأکیدات مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر حضور یکپارچه تیم بازرسین در استان‌ها برای ارزیابی و بررسی عملکرد‌ها و انتقال تجارب موفق کاری به آن‌ها و نیز رفع مشکلات و نارسایی‌های احتمالی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: نیت از ارزیابی عملکرد ادارات مچ‌گیری نیست، بلکه به‌صورت دوره‌ای و موردی این بازرسی‌ها برای ارزیابی و بررسی عملکردها با هدف شناسایی نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به‌منظور بهبود فرآیندها، افزایش بهره‌وری، جلب رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع انجام می‌شود.

اقتدارنسب، مسئول دبیرخانه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم وزارت کار نیز خاطرنشان کرد: هدف از بازرسی ارتقای سطح ادارات و حل مشکلات استان‌ها و بازنگری فعالیت‌های ادارات کل و تقویت رابطه ستاد و صف است که این در شناسایی موانع و آمادگی بیشتر جهت پیشبرد اهداف سازمان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در کردستان خواست نسبت به آسیب‌شناسی معضلات استان و شناسایی گلوگاه‌های آسیب‌زا در عملکرد سازمان خود نیز اقدام کنند و دقت نظر کافی را داشته باشند.

 

شناسه خبر 72683