شناسه خبر:72842
1402/6/1 10:57:37

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از نصب تعدادی دستگاه نیروگاه خورشیدی (فتوولتاییک) پنج کیلوواتی بر پشت بام خانه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خبرداد.

صلاح‌الدین قادری با بیان اینکه راه‌اندازی هر سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حدود 140 میلیون تومان هزینه دربر دارد، اظهار کرد: با همکاری کمیته امداد امام و پرداخت تسهیلات از سوی این نهاد مردمی با همکاری بانک‌های سطح استان، تعدادی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات ویژه مددجویان کم برخوردار بخش خانگی، در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: این اقدام در راستای طرح برکت آفتاب با هدف کمک به خودکفایی مددجویان و توسعه انرژی‌های پاک و پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام شد.

وی اضافه کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌ها به‌صورت تضمینی در مدت 20 سال خریداری می‌شود و بازپرداخت تسهیلات از محل درآمد این نیروگاه است و مددجویان پس از نصب و اتصال به شبکه توزیع برق در فاصله هر دو ماه یکبار بر اساس نرخ و تعرفه آزاد، میزان برق تولیدی خود را که وارد شبکه نموده‌اند محاسبه و از طریق حساب بانکی دریافت خواهند کرد؛ تا علاوه بر مزایای مترتب، از در آمد ثابت هر دو ماه یکبار برخوردار گردند و زمینه‌ساز توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شوند.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه در پایان با تأکید بر نقش مطلوب انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی و حفظ محیط زیست گفت: توسعه این انرژی‌ها ضمن توجیه فنی، اقتصادی و رونق کسب و کار، موجب کاهش گازهای گلخانه‌ای، تلفات و اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غیرعامل خواهد شد.

لازم به ذکر است اجرای این طرح در سطح مدیریت برق شهرستان‌های تابعه این شرکت فعال بوده و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد (ره) می‌توانند از این ظرفیت و فرصت ایجاد شده بهره‌مند شوند.

 

شناسه خبر 72842