شناسه خبر:73337
1402/6/13 13:14:06
شهردار همدان در بازدید میدانی از رودخانه کوی کوثر:

دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در قِبال پوشش رودخانه‌ها عمل کنند

شهردار همدان در بازدید میدانی از رودخانه کوی کوثر ابراز کرد: دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در قِبال پوشش رودخانه‌ها عمل کنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان، فرماندار و مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان و برخی مدیران شهری ضمن حضور در میان ساکنان کوی کوثر و شنیدن مشکلات آنان و بررسی فاضلاب رودخانه، تصمیمات لازم را جهت رفع مشکلات گرفتند.

در این بازدید حسینی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مدیریت شهری برای پوشش رودخانه‌های شهر همدان، عنوان کرد: پوشش رودخانه‌ها موضوعی است که باید سایر دستگاه‌ها ازجمله آب منطقه‌ای همدان هم در انجام آن مشارکت کنند و مدیران این حوزه باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند و شهرداری هم در کنار آن‌ها است.

وی افزود: شهرداری همدان با وجود وظایف متعددی که برعهده دارد، تلاش‌ها، بودجه و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سامان‌دهی رودخانه‌ها تدارک دیده است.

این مقام مسئول با تأکید بر ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضل، تصریح کرد: شهرداری برای کاهش معضلات رودخانه‌ها، اقدامات لازم ازجمله لایروبی، دیواره‌سازی و کف‌سازی آن‌ها را انجام داده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: قبل از سال 1398 پوشش رودخانه‌ها توسط شهرداری‌ها با لحاظ مقررات و نظرات کارشناسی انجام می‌شد، اما بعد از سال 1398 این موضوع ممنوع و مقرر شد سیاست جداسازی آب از فاضلاب در رودخانه‌ها اجرا شود.

حسینی ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین معضلات دانست و تصریح کرد: ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها در آینده ساکنان را دچار مشکل خواهد کرد و تقاضا داریم شهروندان به‌جد از این موضوع پرهیز کنند. شهردار همدان با تأکید بر حل ریشه‌ای این معضل، افزود: راه حل فعلی دال‌گذاری موقت روی رودخانه‌های سرباز است که تا پایان مهرماه انجام می‌شود، اما تقاضا داریم دستگاه‌های متولی نسبت به مسئولیت خود در قِبال رودخانه‌ها عمل کنند.

 

شناسه خبر 73337