شناسه خبر:74480
1402/7/18 07:11:21

مشاهدات نشان می‌دهد مستأجران مهرانی نمی‌توانند به‌راحتی در دفاتر املاکی خانه پیدا کنند؛ چون یا قیمت‌ها بسیار بالاست یا برخی صاحب‌خانه‌ها از معرفی ملک خود به بنگاه‌ها خودداری می‌کنند.

یکی از شهروندان مهرانی می‌گوید: از دو هفته پیش به املاکی‌های مختلفی در شهر مهران مراجعه کرده‌ام؛ اما قیمت‌ها سرسام‌آور است.

شهروند دیگر گفت: از یک ماه پیش قراردادم تمام شده اما در شرایط کنونی نمی‌توانم خانه‌ای را متناسب با شرایطم اجاره کنم چون قیمت‌ها از حد متعارف بالاتر است.

شهروند دیگر می‌گوید: همشهری‌هایی را می‌شناسم که در ایام اربعین هزینه‌ یک سال اجاره دادن را به دست آورده‌اند و امروز از معرفی ملک خود به بنگاه‌ها امتناع می‌کنند.

شهروند دیگری نیز گفت: در مسکن مهر مهران واحد برای اجاره پیدا می‌شود اما چون آسانسور ندارند اجاره آن‌ها مشکل‌ساز است.

یکی از مدیران دفاتر املاکی مهران نیز گفت: به نظر می‌رسد در جریان اربعین برخی سازمان‌ها و نهادها و موکب‌ها در شهرستان مهران منازل مسکونی را با هزینه‌های بسیار بالا اجاره کرده‌اند و این انتظار در صاحبان خانه‌ها به وجود آمده که مردم هم با آن قیمت‌ها خانه‌ها را اجاره کنند.

وی تأکید کرد: این امر باعث شده که مردم مهران از اجاره منازل با قیمت متعارف به مردم خودداری کنند و یا اصلاً خانه‌های خود را به امید به دست آوردن سود بیشتر در اربعین سال آینده، فعلاً خالی نگه دارند و با توجه به این شرایط مستاجران دچار تنگنا شده‌اند.

فالح حیدری، رئیس اتاق اصناف مهران، با تأیید دغدغه‌ این شهروندان گفت: تقریباً 10 دفتر مشاور املاک در مهران فعال است و تلاش خواهیم کرد که این مشکل حل شود و حل بخشی از مشکل مستلزم همکاری صاحبان خانه‌های خالی است.

شناسه خبر 74480