شناسه خبر:74579
1402/7/20 12:45:33

سرپرست امور عشایر ایلام از کسب رتبه نخست این استان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستا و عشایر کشور خبر داد.

محمدجواد خانزادی روز چهارشنبه اظهار کرد: استان ایلام در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستا و عشایر در مصلای تهران موفق به کسب بیشترین امتیاز از شاخصه‌های این نمایشگاه شد.

 

وی افزود: شاخصه‌هایی چون زیبایی غرفه، میزان فروش محصول، تنوع در عرضه تولیدات، بسته‌بندی، شناسنامه محصول، البسه بومی- محلی، برندسازی و جذابیت محصولات ازجمله معیارهای انتخاب برترین استان‌ها بود که به ایلام رسید.

 

سرپرست امور عشایر ایلام ادامه داد: در پایان این نمایشگاه به استان ایلام تندیس و لوح تقدیر رتبه نخست نمایشگاه اهدا شد.

 

خانزادی یادآور شد: در این نمایشگاه که به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر در محل مصلای تهران دایر بود، عشایر استان هفت میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

 

وی اضافه کرد: استان ایلام با دو سیاه چادر و یک غرفه و عرضه 120 محصول سنتی و بومی با برند عشایر ایلام در این نمایشگاه شرکت کرده بود.

 

وی اشاره کرد: در این نمایشگاه محصولات بومی و سنتی خاص استان چون عسل، روغن حیوانی، حبوبات، لبنیات، دست بافته‌های سنتی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، خوراکی شامل انواع نان، آش و شیرینی به بازدیدکنندگان عرضه شد.

 

به گفته سرپرست امور عشایر استان ایلام همچنین کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری عشایری در استان ایلام با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایر کشور رونمایی شد تا سرمایه‌گذاران با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش عشایر استان ایلام آشنا شوند.

 

 

شناسه خبر 74579