شناسه خبر:74702
1402/7/24 13:31:41

طبق شنیده‌ها برخی ادارات و شرکت‌های بزرگ در استان ایلام به‌صورت 6ماهه و حتی بیشتر اقدام به رزرو بلیط‌های هواپیمایی برای کارکنان خود می‌کنند موضوعی که باعث نایاب شدن بلیط هواپیما شده است.

فرودگاه ایلام هرچند یکی از کوچک‌ترین فرودگاه سطح کشور از نظر مساحت است اما به‌واسطه مرز مهران به یکی از پرترددترین سامانه حمل‌و‌نقل هوایی تبدیل شده است.

اما مدتی است مردمان این دیار با نبود بلیط مواجه هستند.

این در حالی است که انجام پرواز‌ها توسط سه شرکت هواپیمایی ماهان، ایران ایر، آسمان انجام می‌شود که با این تفاسیر ظاهراً فرودگاه ایلام جوابگوی تعداد مسافران نیست.

اما روی دیگر داستان:

طبق شنیده‌ها برخی ادارات و ارگان‌ها با تشکیل مافیایی با پیش خرید کردن بلیط‌های هواپیما به‌صورت ماهانه و در برخی موارد 6 ماهه و حتی بیشتر کمبود بلیط هواپیما را چند برابر کرده و چنین قحطی بلیطی را در استان پدید آورده‌اند.

در ظاهر اینگونه است که اگر بلیطی می‌خواهید باید پل ارتباطی قدرتمندی با شرکت فلان و اداره فلان داشته باشید که شاید از بلیط‌های رزرو آنان چیزی به شما برسد!

برخی از مسافران فرودگاه را بیماران، سالمندان و جانبازارن تشکیل می‌دهند که به دلایل شرایط جسمانی امکان مسافرت زمینی برای آن‌ها مقدور نیست و باید با هواپیما سفر کنند، اما این جریان عملا به این صورت مشکل ساز شده است.

*موفق به رزرو هیچ بلیطی نمیشویم!

بابک نوری یکی از شهروندان ایلامی در فرودگاه ایلام گفت: از چندین روز قبل قصد تهیه بلیط ایلام- تهران را داشته است ولی با توجه به تکمیل ظرفیت هواپیماها موفق به رزرو و تهیه بلیط نشده است.

شاید در سال‌های گذشته ظرفیت هواپیمایی ایلام جوابگوی تعداد مسافران این فرودگاه بود، اما در سال‌های اخیر باتوجه به افزایش مراودات با کشور عراق این فرودگاه دیگر جوابگوی تعداد مسافران نیست.

زهرا سلطانی نیز در ارتباط با این موضوع عنوان کرد: چند هفته‌ای است برای درمان بیماری فرزندم به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه می‌کنم و با نبود بلیط مواجه هستم آیا مسئولی جوابگو این موضوع نیست؟

**چاره کار؛ افزایش ناوگان هوایی در ایلام

نبود بلیط و تکمیل ظرفیت هواپیماها یک چالش مهم و اساسی و البته همیشگی برای مسافران استان ایلام به‌ویژه خط هوایی ایلام - تهران و برعکس است که نیاز به چاره‌اندیشی از سوی مسئولان استان دارد.

افزایش ناوگان هوایی استان ایلام برای رفع چنین شرایطی یک ضرورت به حساب می‌آید که به‌نظر می‌رسد باید با قید فوریت صورت پذیرد.

سرپرست فرودگاه شهدای ایلام گفت: در استان ایلام متأسفانه با کمبود شرکت هواپیمایی و کمبود ناوگان هواپیمایی مواجه هستیم.

وحید فروغی‌زاد با اشاره به اینکه اتوجه به کمبود شدید ناوگان هواپیمایی و اختصاص تنها سه ناوگان به ایلام، باعث تکمیل این ظرفیت محدود در سریع‌ترین زمان ممکن می‌شود افزود: این مشکل فقط مختص به شهر ایلام نیست و دیگر شهر‌های کشور نیز با این مشکل مواجه هستند.

**کمبود بلیط تا اواخر پاییز رفع می‌شود

سرپرست فرودگاه شهدای ایلام یادآور شد: فردوگاه ایلام در ارتباط با رزور کردن بلیط‌ها توسط برخی از ادارات استان اطلاعی ندارد و این امر با شرکت هواپیمایی مرتبط است.

فروغی‌زاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون با تلاش و ریزنی‌های استاندار ایلام در تلاش و پیگیری هستیم که مشکل کمبود بلیط هواپیما تا اواخر پاییز رفع فصل شود اضافه کرد: فرودگاه ایلام با افزایش ظرفیت‌های خود اماده پذیرش و ثبت شرکت هواپیمایی‌های جدید است.

وی در ادامه مصاحبه از ایجاد شرکت هواپیمایی جدید در استان خبر داد و گفت: شرکت هواپیمایی ایلام ایر در حال انجام کار‌های مقدماتی ثبت این شرکت است و به‌زودی به شرکت‌های هواپیمایی اضافه می‌شود.

سرپرست فرودگاه شهدای ایلام افزود: با اضافه شد این شرکت هواپیمایی تعداد بلیط‌های هواپیما افزایش پیدا خواهد کرد.

فروغی‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون فرودگاه ایلام روزانه یک پرواز تا سه پرواز و به‌صورت هفتگی تا 20 پرواز در فرودگاه ایلام نشست و برخاست می‌کنند.

این وضعیت موجب آن شده است که شهروندان ایلامی برای تهییه بلیت هوایی برای انجام سفرهای خود باید حداقل از یک ماه قبل به فکر تهیه بلیت هواپیما باشند، چراکه با توجه به کاهش پروازها و همچنین عرضه قطره‌چکانی بلیت توسط برخی از آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، شاهد کمیاب و یا نایاب شدن بلیت هواپیما در استان ایلام باشیم.

مطالبه‌ استان در خصوص کمبود پروازها بایستی برطرف شود و شرکت خدمات فرودگاهی با بهترین نوع خدمات را به مسافران ارائه دهد.

 

شناسه خبر 74702