شناسه خبر:74913
1402/7/30 13:03:46

استاندار کردستان گفت: استان کردستان با توجه به ظرفیت موجود آن و مشارکت مردم، تلاش مسئولان و همت دولت مردمی، به سرزمین جشن و جشنواره تبدیل شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز شنبه در اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که در مجتمع فرهنگی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: استان به لطف ظرفیت‌های کم‌نظیری که دارد به سرزمین جشن و جشنواره تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگ‌دوست، سختکوش و مهمان‌نواز هستند، افزود: بالاتر از همه ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در این استان وجود مردم غیرتمند و ایثارگر در این منطقه است.

استاندار کردستان ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری شاهد جشن‌ها و برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی بودیم که محور همه آن‌ها مردم بودند که مشارکت چشمگیری در آن‌ها داشتند.

*بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی خاورمیانه

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم در این مراسم اظهار کرد: وقتی هنرمندان همراهی مسئولان را می‌بینند دلگرم می‌شوند و مدیران هم وقتی شوق و ذوق هنرمندان و مردم را می‌ببینند احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند.

رحمان هوشیاری با بیان اینکه 215 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، اضافه کرد: مدعی هستیم این برنامه بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی در خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: 25 اثر از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که توسط هیئت بازبین 11 اثر انتخاب شد ولی به دلیل تنگناهای مالی امکان حضور چهار اثر فراهم شد.

شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان 25 مهر امسال در مریوان آغاز شد و بعد از چهار روز اجرای 38 نمایش شنبه با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

این دوره از جشنواره در6 بخش آزاد، آیینی- سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولان، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت در چهار روز برگزار شد.

افزون بر مریوان در شهرهای سروآباد، اسلام‌دشت و برده‌ره‌شه نمایش‌هایی در چهار روز برگزاری این جشنواره به اجرا درآمد.

داوران این دوره متشکل از بهروز غریب پور، محمودرضا رحیمی، بهمن صادق حسنی، رضا فیاضی، افشین خدری و امیرحسین شفیعی بودند.

215 اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد با رای هیئت بازبین 38 اثر برای اجرا به مرحله نهایی راه پیدا کرد که از این تعداد چهار اثر مربوط به کشورهای ترکیه، عراق، تونس و ارمنستان است.

 

شناسه خبر 74913