شناسه خبر:75126
1402/8/6 09:40:13
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان:

به ازای هر بیجاری یک نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: بر اساس آمار به ازای هر فرد از مجموع جمعیت بیجار یک نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است که این میزان از میانگین استان بالاتر است.

معصومه حسنی‌خونسار صبح پنج شنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار با بیان اینکه از مجموع جمعیت شهرستان بیجار، چهار درصد عضو کتابخانه هستند، اظهار کرد: شاخص‌های کتابخوانی در این شهرستان باید بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار به ازای هر فرد از مجموع جمعیت بیجار یک نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود می‌باشد که این میزان از میانگین استان بالاتر است.

حسنی‌خونسار تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و حمایت از این نهاد فرهنگی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

  سه هزار و 900 نفر در کتابخانه‌های عمومی بیجار عضویت دارند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار با اشاره به فعالیت 6 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان، عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و 900 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

سارا الوندی تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی بیجار را 91 هزار و 400 نسخه ذکر و اضافه کرد: بر این اساس به ازای هر فرد یک جلد در کتابخانه‌های عمومی شهرستان موجود است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از فعالیت‌های علی مراد صحرایی، کتابدار کتابخانه عمومی مرحوم لطف اللهی بیجار تجلیل و تقدیر شد.

شناسه خبر 75126