شناسه خبر:75281
1402/8/9 12:11:18

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به گریه‌های مرحوم آیت‌الله موسوی همدانی حین تدریس درس اخلاق، گفت: معنویت، تعصب به ولایت و سلامت در سیاست آیت‌الله موسوی زبانزد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی صبح روز گذشته در مراسم غبارروبی مزار آیت‌الله موسوی همدانی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: کشته شدن بیش از سه هزار کودک مظلوم در غزه بسیار دردناک است که اگر تاریخ هم ورق بزنید، شاید چنین جنایتی را پیدا نکنید.

 

وی با تأکید بر اینکه وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم فرعون هم این میزان ددمنشی نداشته است، افزود: رژیم صهیونیستی طی 22 روز سه‌هزار کودک مظلوم و بی‌گناه را کشته است که بی‌رحمانه و بدون هیچ قاعده انسانی به‌صورت وحشتناک قتل‌عام شده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنانش ضمن تشکر و قدردانی از خدمات ارزشمند مرحوم آیت‌الله موسوی همدانی، گفت: مرحوم تقریباً 18 سال در این شهر زحمات فراوانی متحمل شدند؛ دوران ابتدایی خدمتشان، جنگ تحمیلی بود که با مدیریت ایشان طلاب زیادی به جبهه‌ها اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه همدان شهدای طلبه زیادی نسبت به اکثر شهرها دارد، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس مرحوم آیت‌الله موسوی در محافل سیاسی همراهی و مدیریت خوبی داشتند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی به ساده‌زیستی، تعصب به مسائل دینی و ولایت فقیه و رسیدگی به مشکلات مردم از سوی مرحوم موسوی همدانی اشاره کرد و گفت: بنده در آن دوران ایشان را می‌شناختم و مراوداتی داشتم، موسوی همدانی هفتگی تفسیر قرآن را در حوزه علمیه برگزار می‌کرد و مردم‌داری، اعتقاد و تقوای ایشان مثال‌زدنی بود.

 

وی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت‌الله موسوی همواره بدون هیچ‌گونه تعارفی آنجا که فکر می‌کرد کوتاهی‌هایی نسبت به مسائل وجود دارد آن‌ها را در فضای خصوصی بیان می‌کرد، افزود: ایشان در خدمات‌رسانی‌ها حضور داشت و سعی می‌کرد مشکلات و مسائل را حل‌وفصل کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به گریه‌های مرحوم آیت‌الله موسوی حین تدریس درس اخلاق، عنوان کرد: معنویت، تعصب به ولایت و سلامت در سیاست آیت‌الله موسوی مورد تحسین است و این نشان‌دهنده تعهد شخص بوده که با توجه به فضایی که ایشان داشتند، بسیار جالب توجه بود.

 

وی در پایان افزود: تریبون نماز جمعه مربوط به مردم است و در آن تریبون باید همواره منافع و مشکلات مردم را مطرح کرد که اگر غیر از این هم باشد، خلاف شرع است که مرحوم آیت‌الله موسوی در این زمینه هم اهتمام ویژه‌ای داشتند.

 

 

شناسه خبر 75281