شناسه خبر:75424
1402/8/13 11:31:53

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دهلران گفت: در 6 ماهه گذشته 89 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.

عبدالرضا باسره ظهر امروز گفت: کمیته امداد خدمات متنوعی را برای جامعه هدف خود تعریف کرده، در 6 ماه نخست سال جاری در موارد مختلفی علاوه بر مستمری ماهیانه که در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد در موارد دیگر نیز نیازمندی‌های خانواده‌ها را احصا کرده و در حد توان با استفاده از ظرفیت خیرین و منابع دولتی در جهت رفع نیازهای آن‌ها اقدام می‌کنیم.

 

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که خانواده‌های تحت حمایت با آن در گیر هستند هزینه‌های درمانی است. با توجه به این مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت هستند تاکنون بیش از 6 میلیارد و 570 میلیون ریال در راستای تامین بخشی از نیازهای درمانی در قالب فرانشیز نسخ درمانی و همچنین حمایت از بیماران صعب‌العلاج و بستر نشین در6 ماه گذشته پرداخت شده است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دهلران، ادامه داد: از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد، حمایت از مادران باردار و شیرده، بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه طرح‌های اشتغال است که تا کنون بالغ بر 5 میلیارد و 630 میلیون ریال هزینه شده است.

 

باسره فزود: در مدت یادشده 144 قلم کالای ضروری به ارزش بیش از 19 ملیارد ریال و 26 جهزینه به نو عروسان شامل پنج قلم کالای اساسی به ارزش 6 میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت اهدا شد.

 

وی اشتغال را اساسی‌ترین برنامه توانمندسازی کمیته امداد بر شمرد و بیان کرد: اشتغال به‌عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین برنامه توانمندسازی کمیته امداد است که با جدیت پیگیر هستیم در این راستا خانواده‌ها را به مرحله توانمندسازی برسانیم. امسال متأسفانه به علت همراهی ضعیف بانک‌ها 89 فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در حوزه‌های کشاورزی، خدمات دامپروری و... پرداخت شده است و برنامه‌های دیگری نیز در دست اقدام داریم.

 

دبیر شورای زکات شهرستان دهلران به منابع اعتباری کمیته امداد اشاره کرد و افزود: یکی از منابع اعتباری کمیته امداد، حمایت خیرین و مردم نوع دوست است و در حوزه مشارکت‌های مردمی امسال تاکنون بالغ بر 17 میلیارد ریال زکات غلات و زکات دام جمع‌آوری شده که دام‌های جمع‌آوری شده در غالب طرح‌های اشتغال‌زایی در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است و مابقی برای تامین و تعمیر مسکن هزینه شده است.

 

باسره به حوزه اکرام اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر 183 یتیم و 199 فرزند محسنین (فرزندان بیماران صعب‌العلاج زمین‌گیر و زنان بی‌سرپرست)، از حمایت‌های یک هزار و 882 حامی بهره‌مند بوده که در 6 ماهه گذشته 17 میلیارد به صورت نقدی و غیر نقدی به طور مستقیم در اختیار آنان قرار گرفته است.

 

وی گفت: از طریق صندوق‌های صدقات و کمک‌های مردمی بالغ بر چهار میلیارد ریال جمع آوری صدقه داشتیم که این صدقات بدون هیچ دخل و تصرفی تماما در بخش‌های تأمین جهیزیه، درمان، تأمین مسکن، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان هزینه شده است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دهلران، بیان کرد: تسهیلات قرض الحسنه جهت رفع نیازهای تحصیلی، درمان خرید لوازم ضروری و... پرداخت شده که در این رابطه تاکنون 252 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد ریال در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

 

باسره ادامه داد: کل برنامه هدف‌گذاری شده مشارکت‌های مردمی در سال 1402 در کمیته امداد دهلران، 120 میلیارد ریال بوده که تاکنون 100 میلیارد ریال آن محقق شده است.

 

وی در پایان گفت: از مردم نوع دوست شهرستان دهلران، خیرین گرانقدر و مودین ارزشمند زکات که در حمایت کمیته امداد بسیار خوب عمل کردند تشکر و قدرانی می‌کنم.

 

یکی از برنامه‌های ارزشمند کمیته امداد، حامی‌یابی است. انتطار می‌رود مردم عزیز همکاری لازم را انجام دهند و این کمک‌ها مستقیماً به حساب خود ایتام و محسنین واریز خواهد شد.

 

 

شناسه خبر 75424