شناسه خبر:75477
1402/8/14 10:27:04

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان همدان از وجود 365 هزار کلونی زنبور عسل در این استان خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عبدالحمید قدرتی با اشاره به اینکه 365 هزار کلونی زنبور عسل در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: دو هزار و 100 نفر در این حوزه در 10 الی 12 شهرستان مشغول کار هستند.

 

وی با بیان اینکه صنعت زنبورداری معمولاً در 6 ماهه نخست سال در استان همدان فعالیت دارد، عنوان کرد: تعداد زیادی از آن‌ها در 6 ماهه دوم سال به مناطق گرمسیر و به استان‌های جنوبی برای پرورش زنبور عسل می‌روند؛ از آذرماه کوچ می‌کنند و دوباره بهار بازمی‌گردند.

 

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان از مناطق بکر ایران برای زنبورداری است و جلوه‌های طبیعی بکر و بی‌نظیری دارد که همواره این استان را به‌ویژه در فصول گرم سال، با آب‌وهوای معتدلش خاستگاه کوچ زنبورداران زیادی از سراسر ایران کرده است.

 

قدرتی با بیان اینکه سه کارگاه عاج موم در سطح استان وجود دارد، افزود: کارگاه‌ها موم‌های کهنه زنبورداران را خریداری و تصفیه موم را انجام می‌دهند و دوباره به زنبوردار به شکلی که کارخانه دارد، می‌دهند و زنبوردار به شکل چهارگوش آن‌ها را در داخل چوب‌هایی چهارگوش هستند، قرار می‌دهند و سپس سیم‌هایی را جای‌گذاری می‌کنند داخل کندو در این قسمت زنبوردار به زنبور کمک می‌کند که کارش را جلو ببرد.

شناسه خبر 75477