شناسه خبر:75791
1402/8/22 11:37:42

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به استان کردستان، برای دهک‌های بالا، متوسط و پایین جامعه دستاوردهای ارزشمندی داشت.

شیوا قاسمی‌پور با اشاره به اینکه سفر رئیس دولت به هر استانی مایه خیر و برکت است، اظهار کرد: سومین سفر دکتر رئیسی به کردستان که 11 و 12 آبان سال جاری انجام شد متفاوت از دو سفر قبلی رئیس دولت به استان بود.

 

وی با اشاره به اینکه دو سفر قبلی دکتر رئیسی به استان که سال گذشته انجام شد هم دستاوردهای ارزشمندی به‌دنبال داشت، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این دولت اجرای طرح انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج و بهبود وضعیت آب آشامیدنی مردم این شهر بود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سومین سفر رئیس جمهور به استان از این جهت متفاوت بود که چند دستاورد کلیدی و تأثیرگذار همچون افتتاح طرح راه آهن همدان- سنندج، فرودگاه سقز، پایاب سد گاران، بازگشایی بازارچه‌های مرزی و کلنگ‌زنی مسکن ملی داشت.

 

قاسمی‌پور بیان کرد: اگر چه عده‌ای معتقدند دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کردستان فقط مختص قشر مرفه جامعه بوده و مثال بارز آن‌ها هم فرودگاه سقز که تهیه بلیط آن شاید برای دهک‌های پایین سخت باشد، است؛ اما اجرای طرح راه آهن، بازارچه‌های مرزی و آبی کردن اراضی دیم پایاب سد گاران و کلنگ‌زنی مسکن ملی دیگر اقشار را هم دربرمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بتدریج مردم بیشتر ثمره و نتیجه مصوبات اجرا شده سفر رئیس جمهور را احساس خواهند کرد، گفت: مردم با حضور و استقبالشان میزان شادی و نشاط خود را از اجرای طرح‌های تأثیرگذار دولت سیزدهم در استان به خوبی نشان دادند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: می‌طلبد اهالی رسانه هم بازتاب مطلوبی از اقدامات انجام شده داشته باشند و مردم را بیشتر در جریان فعالیت‌های در حال اجرا قرار دهند و همواره پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور باشند.

 

قاسمی‌پور اظهار کرد: استقبال مردم از سفر با قطار که قیمت بلیط آن دو میلیون و 100 هزار ریال است به‌تدریج موجب افزایش تعداد روزهای رفت و برگشت این وسیله حمل‌و‌نقل عمومی خواهد شد و خوشبختانه تاکنون هم شاهد استقبال زیادی از سوی شهروندان برای استفاده از آن هستیم.

 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت ادامه طرح راه آهن قطار سنندج به باشماق است که اجرایی شدن این پروژه تأثیر زیادی در وضعیت اقتصادی استان خواهد داشت.

 

رئیس جمهور 11 و 12 آبان به کردستان سفر کرد که حاصل آن 140 هزار میلیارد ریال مصوبه بود.

 

شناسه خبر 75791