شناسه خبر:75841
1402/8/23 11:02:36

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان از کشف 17 قلم اشیای تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره نخست قبل از میلاد در یک زمین کشاورزی خبر داد.

سرهنگ جواد خدامرادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدا شدن تعدادی اشیای عتیقه، این موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت که با همکاری فراجا و نیز پلیس امنیت اقتصادی، این اشیا که توسط شخصی از باغداران منطقه به‌صورت اتفاقی پیدا شده بود، تحویل این یگان شد.

وی ادامه داد: این آثار شامل هفت قطعه ظرف سفالی سالم، سه ظرف مفرغی سالم و هفت ظرف سفالی شکسته است که کارشناسان قدمت سه‌هزارساله را برای این اشیا تخمین زدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف‌شده ساده و بدون نقش‌ونگار هستند و فقط در برخی از آن‌ها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می‌شود.

خدامرادی با قدردانی از اقدام شایسته همشهری دوست‌دار فرهنگ، گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی، یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌ فرهنگی در حفظ و ضیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

شناسه خبر 75841