شناسه خبر:75857
1402/8/23 11:20:44
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خبر داد:

پرداخت بالغ‌بر 18 میلیارد تومان صدقه توسط مردم نیکوکار استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: مردم خیر همدانی 18 میلیارد و 550 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، رسول شیخی‌زاده با بیان اینکه صدقات در هفت‌ماهه نخست نسبت به مدت مشابه در سال قبل با 30 درصد رشد همراه بوده است، ابراز کرد: در هفت‌ماهه نخست، مردم شریف و سخاوتمند استان بیش از 18 میلیارد و 550 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که با توجه به جمعیت استان به‌صورت میانگین هریک از هم‌استانی‌های عزیز مبلغ 10 هزار تومان صدقه پرداخت کردند.

شیخی‌زاده گفت: منطقه یک همدان با پرداخت سه میلیارد و 590 میلیون تومان، بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشته است.

وی تأکید کرد: درتلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم شریف و نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیر حضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان عزیز ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم‌استانی‌های عزیز تسهیل کنیم.

شیخی‌زاده با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با وارد کردن کد #081*8877* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت 6664-9969-9918-6037، به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: روش‌های جدید با نصب QR کدها قابل پرداخت است که برای مشترکین درحال نصب است و مردم نیکوکار می‌توانند برای تخصیص QR کدها با شماره تلفن 31449218 081 تماس بگیرند و یا با مراجعه به دفاتر امداد، نسبت به این موضوع اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز از تأمین مایحتاج 18 هزار و 260 دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت خبر داد.

رکنی تعداد دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب تحت حمایت استان همدان را 18 هزار و 260 نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند ازجمله اهداف مهم این نهاد است، تعداد دانش‌آموز را 17 هزار و 300 نفر و تعداد دانشجویان و طلبه‌های تحت حمایت در سطح استان را 970 نفر اعلام کرد که آماده فراگیری علم و دانش در سال جدید تحصیلی هستند.

رکنی گفت: افتخارمان این است که امسال در بین دانش‌آموزان جامعه هدف کمیته امداد که در رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی مشغول به تحصیل بودند، 511 نفر در کنکور سراسری پذیرفته و 100 دانش‌آموز موفق به کسب رتبه زیر 6 هزار شدند.

شناسه خبر 75857