شناسه خبر:75865
1402/8/23 11:55:06
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همدان:

اهمیت دادن به خانواده و زنان، آینده کشور را می‌سازد

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اهمیت دادن به خانواده و زنان، توجه کردن به آینده کشور است؛ اما گاهی مشکلات اقتصادی مانع انجام کارها می‌شود. با این وجود نباید دلسرد شد و باید تمام امکانات خود را برای پیشبرد کارها، به کار گرفت.

 انسیه خزعلی روز گذشته در جلسه مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به‌ویژه زنان و مادران غزه که در یک معادله نابرابر در مقابل دشمن صهیونیستی ایستادگی می‌کنند، عنوان کرد: برنامه‌های معاونت زنان از طریق مدیرکل امور بانوان ابلاغ شده و در سطوح مدیریتی و لایه‌های میانی جامعه‌ در بخش اداری و مردمی، پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: برای خانواده و فرهنگ عامه در راستای ارتقای فرهنگ عمومی، 9 کارگروه تنظیم شده و بر این اساس نیاز داریم همه مشاوران امور بانوان در دستگاه‌ها و نهادها وارد کار شده و با شکل‌دهی یک حرکت خودجوش مردمی، از بسیاری نفوذها و خلل‌ها، جلوگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اگرچه در ظاهر علل اقتصادی دارند اما در اصل فرهنگی هستند، تصریح کرد: حتی مشکل جوانی جمعیت و فرزندآوری نیز 30 درصد علت اقتصادی دارد و مابقی آن فرهنگی است. آسیب‌هایی نظیر طلاق نیز این‌گونه بوده و نیاز داریم با تقویت برنامه‌های درحال اجرا، درخصوص این مسئله فرهنگ‌سازی کنیم.

خزعلی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی نظیر توجه به هویت دختران، موضوع دختران دهه شصتی، پشتیبانی قانونی از خانواده، بیمه سلامت خانم‌ها تا پایان شیردهی و ایجاد مهدهای کودک در ادارات نیز مهم هستند، سخنان خود را در این بخش به پایان برد.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مسائل مهم و قابل توجه برای ما این است که عدالت را اولاً به‌صورت فراگیر و ثانیاً جنسیتی، رصد کنیم؛ اگر مشاوران محترم گلایه‌ای درخصوص تبعیض و ناعدالتی در حوزه زنان مشاهده می‌کنید، موارد را به‌صورت مستند، ارائه دهید تا به‌جد مورد پیگیری قرار گیرند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: حق عائله، مرخصی‌های زایمان پزشکان، استعلاجی مادران برای فرزندان بیمار خود و مواردی از این قبیل که در جلسه مطرح شد را نیز به‌صورت مکتوب و مستند ارائه دهید تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

خزعلی سپس با این بیان که ما از طرح آمایش خانواده استقبال می‌کنیم، اذعان کرد: مسئله روستاها و مهاجرت معکوس، اوقات فراغت بانوان و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در نواحی روستایی، بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اشتغال منعطف نیز گفت: اهمیت دادن به خانواده و زنان، توجه کردن به آینده کشور است؛ اما گاهی مشکلات اقتصادی مانع انجام کارها می‌شود. با این وجود نباید دلسرد شد و باید تمام امکانات خود را برای پیشبرد کارها، به کار گرفت.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خطاب به مشاوران بانوان در دستگاه‌ها متذکر شد: اگر شما در موقعیتی که هستید مشکلات آن محیط را برطرف کنید و نگذارید کاری بر زمین بماند، زمینه برای بسیاری از فعالیت‌های بانوان و رفع مسائل آنان فراهم خواهد شد.

خزعلی سپس با گرامیداشت نام و یاد بانوی انقلابی و مبارز استان مرضیه حدیدچی، گفت: او نمونه یک زن انقلابی بود که در عین رسیدگی به امور سیاسی و اجتماعی، در توجه به خانواده نیز پیشتاز بود و می‌تواند الگوی همه ما باشد.

وی در پایان اظهارات خود به نقش و جایگاه رسانه‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: اثرگذاری رسانه از پایین به بالا بوده و خود مردم باید سعی کنند مسائل را اصلاح کنند؛ خوبی‌ها دیده شود و خودتحقیری نشود تا مقابل هجمه‌های دشمنان بایستیم. در این صورت بی‌شک برگ برنده فرهنگ‌سازی در دست خانواده‌های ایرانی خواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه مشاور دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین، مشاور امور بانوان در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، مشاور امور بانوان در فرمانداری رزن، مشاور امور بانوان در جهاد دانشگاهی، مشاور امور بانوان در حوزه علمیه، مشاور امور بانوان در تأمین اجتماعی، مشاور امور بانوان در بانک توسعه تعاون و مشاور امور بانوان در صداوسیما نیز به طرح دغدغه‌های زنان پرداختند. 

شناسه خبر 75865