شناسه خبر:75866
1402/8/23 11:57:19
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور در همدان:

ظرفیت بالای همدان در کادرسازی و تربیت نخبگان جوان

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر اینکه باید هر استان برای کادرسازی با توجه به اقتضائات خود طرح ارائه دهد، گفت: همدان با توجه به سابقه غنی فرهنگی خود، از ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش جوانان نخبه و کادرسازی برخوردار است.

رضا داوری روز یکشنبه در مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با تأکید بر لزوم تقویت همدلی در میان نیروهای مؤمن و انقلابی، اظهار کرد: سرمایه افزون‌شده در سایه این همدلی، می‌تواند گره‌های جامعه را باز کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام تلاش ما باید صرف پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم شود، خاطرنشان کرد: تشکل‌های سیاسی نباید فعالیت خود را به زمان انتخابات محدود کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف ما نیروسازی برای انقلاب اسلامی است و در این مسیر توجه به جوانان و جلب مشارکت آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: یکی از طرح‌هایی که در این راستا اجرا شده، اردوهای ایمان و امید است.

داوری با بیان اینکه تاکنون در چند استان این اردوها ویژه جوانان برگزار شده است، گفت: در این برنامه‌ سعی می‌شود جوانان در یک بازه زمانی با امر مدیریت در حوزه‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند مسائل مختلف جامعه را احصا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما معتقدیم جوان سرمایه است، اذعان کرد: جوانان نیروی پیشران امت اسلامی هستند و ما باید به سمت آن‌ها رفته و فرآیندی ایجاد کنیم که جوانان به‌مرور مراحل مختلف را طی کنند تا بعد از رسیدن به توانایی لازم، بتوانند در جایگاه‌های مورد نیاز خدمت کنند.

داوری ضمن تأکید بر اینکه باید هر استان برای کادرسازی با توجه به اقتضائات خود طرح ارائه دهد، گفت: همدان با توجه به سابقه غنی فرهنگی خود، از ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش جوانان نخبه و کادرسازی برخوردار است.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تأکید بر لزوم تقویت و انسجام نیروهای انقلاب اسلامی، اذعان کرد: توقع رهبر معظم انقلاب تمرکز بر جهاد تبیین و تربیت نیروی جوان انقلابی است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در جمع اعضای این شورا که از سراسر استان در جلسه حضور پیدا کرده‌ بودند، گفت: نسلی که انقلاب را به پیروزی رساند و در دوران دفاع مقدس میدان‌داری کرد، حال باید تمام توان خود را بر آموزش نسل جوان متمرکز کند.

داوری در ادامه بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای نقش‌آفرینی بانوان در شورای ائتلاف تأکید کرد و افزود: دشمن به خیال خود برنامه‌ریزی کرده‌ است که انقلاب زنانه راه بیندازد؛ منتهی نمی‌داند بانوان ایرانی دل در گرو ارزش‌های دینی دارند و ما در عرصه‌های مختلف، شاهد تجلی این روح بزرگ هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی خلأها در حوزه زنان، گفت: این وظیفه ماست که با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه آموزش‌های لازم، فضا را برای فعالیت زنان فرهیخته و تربیت نسلی نو از دختران انقلابی، فراهم کنیم.

داوری در خاتمه با تأکید بر اینکه ما نیروی انقلاب هستیم بنابراین باید از تمام توان خود برای خدمت به مردم بهره‌ بگیریم، خاطرنشان کرد: ضمن هم‌افزایی با مسئولان، به دنبال راه‌هایی در استان خودتان برای حل مشکلات مردم باشید.

در ادامه این جلسه با حضور دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، انتخابات شورای ائتلاف نیروهای استان برگزار شد که نتایج آرا به شرح ذیل است؛

منتخبین بخش جوانان عبارت هستند از:

حجت‌الاسلام ابوالحسن کیهانی‌فاضل، روح‌الله بابایی، جلال زارع، حجت‌الاسلام سجاد امیری، سیدروح‌الله جعفری، بهزاد بابایی، محمدحسین قنبری‌گل، حجت‌اله حیدری.

منتخبین بخش بانوان عبارت هستند از:

پروین سلگی، طاهره روشنیان، سیده‌مریم حسینی، زهره پوروهابی، خدیجه پادگانه، مریم نادری، شهلا چراغعلی.

پیشکسوتان و عمومی عبارت هستند از:

حجت‌الاسلام نعمت خلجی، ناصر صفایی، علی حسنی، اصغر ملاحسینی، مرتضی خوانساری، محمدصالح یوسفی، جمشید سیاح، علیرضا بابایی، علیرضا شمس، دلاور نامدار، حسن حسنی‌پژوه، علی‌مرتضی میرزایی، سعید احسانی و امرالله سلیم‌پور.

گفتنی است؛ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان متشکل از هیئت مؤسس، دبیران احزاب استان و منتخبین مجمع عمومی است که این افراد برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

شناسه خبر 75866