شناسه خبر:76125
1402/8/30 12:46:02

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از راه اندازی 15 سامانه جدید نظارتی تصویری جاده‌ای در محورهای استان تا یک سال آینده خبر داد.

مهرداد جهانی با اشاره به اهمیت ارتقای سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: نظارت و رصد برخط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل استفاده از دوربین‌های نظارتی باعث ارائه خدمت‌رسانی بهتر و آسان‌تر در مواقع ضروری به کاربران جاده‌ای می‌شود.

وی افزود به زودی 364 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 820 سامانه تصویربرداری ثابت و 200 سامانه ثبت تخلفات سرعت و پلاک‌خوان در جاده‌های بین شهری کشور نصب و 617 دوربین نظارت تصویری جایگزین دوربین‌های قدیمی می‌شوند که در همین راستا طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهم استان مرکزی از نصب و تعویض دوربین‌های نظارتی، 30 دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه اغلب نقاط تعیین شده در استان در مناطق مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی و نقاط پرحادثه است، ادامه داد: این 30 سامانه به دو بخش شامل نصب 15 دوربین نظارتی جدید و تعویض 15 دستگاه دوربین نظارتی تصویری و به روزرسانی آن تقسیم می‌شود که مجموع اعتبار این پروژه بالغ بر 150 میلیارد ریال از منابع اعتباری ملی است.

جهانی خاطرنشان کرد: در همین راستا مناقصه طرح اجرای این پروژه انجام شده و در مراحل تایید پیمانکار قرار دارد و بعد از تعیین تکلیف پیمانکار سامانه‌های نظارتی تا یک سال آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن 15 دستگاه جدید تعداد سامانه‌های نظارتی تصویری استان به 49 دستگاه ارتقا می‌یابد، اضافه کرد: علاوه بر اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون محورهای شازند - آستانه، کنارگذر شمالی اراک، ساوه-بوئین زهرا محدوده روستای ملارد و گردنه نقره‌کمر تفرش با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال مجهز به دوربین تصویری نظارتی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان مرکزی همچنین در خصوص مدیریت هوشمند راه‌های استان اضافه کرد: در سطح استان 86 دوربین ثبت تخلف مجهز به سیستم محاسبه میانگین سرعت و پلاک‌خوان، 70 سامانه ترددشمار برخط و 4 سامانه توزین هوشمند (wim) به منظور رصد و جلوگیری از تردد ناوگان حمل کالا با تناژ اضافه فعال هستند.

 

شناسه خبر 76125